Z čistě praktických důvodů BMW vymění pevnou skládací střechu za plátěnou. Jde o prospěch zákazníků nebo jde o šetření na jejich pohodlí?
Pevná střecha byla po léta považovaná za nejlepší volbu. Slibovala celoroční využívání kabrioletu, nižší riziko poškození (nezřídka majitelé plátěných střech v ní našli vyříznutou díru) a také nižší hluk při vších rychlostech.
Na druhou stranu zabírají v kufru více místa, jsou výrazně těžší, vynucují si složitější skládací mechanizmus a v neposlední řadě jsou i dražší. Není tedy divu, že se postupně výrobci vrací k dříve hojně využívaným plátěným střechám.
Stejnou cestu, tedy s nadsázkou řečenou, cestu zpět, zvolilo i BMW. Jediný kabriolet s modrobílou vrtulí ve znaku, který nabízel pevnou skládací střechu, v příští generaci vsadí na látku. Budoucnost BMW cabrio je tedy jasný.
Vážně zákazníkům tolik vadilo pár kilo navíc? Nebo mírně zvýšené riziko poruchovosti mechanizmu nebo snad těch pár litrů objemu v kufru? Nebo spíše BMW vadila vyšší cena? Zřejmě je to kombinace. Snížení ceny, hmotnosti (tedy i spotřeby) a zvětšení objemu kufru.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?