S názvem Mazda 5 se setkáváme již od roku 2005. Současná generace vozu je ale ta naprosto poslední a nedočká se již žádného nástupce.
V roce 1999 přišla japonská Mazda s novým vozem segmentu MPV. Ten nesl jméno Premacy. V roce 2005 bylo ale od tohoto jména upuštěno (vyjma Japonska) a my jsem se tak mohli poprvé setkat s jménem Mazda 5.
Za posledních 10 let si Mazda 5 vydobyla na poli vozů MPV své právoplatné místo na slunci a je všemi svými konkurenty uznávána, jako úctyhodný soupeř. S příchodem doby, které vládnout crossovery a SUV, opadá o vozy MPV zájem. To je důvod, proč Mazda již s příští generací vlastního MPV nepočítá a letošní modelová řada je tak naprosto poslední.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?