Kladivo na M4, Lexus RC pro chudé "pouze" s dvoulitrem

Lexus RC-F
Lexus RC-F, foto: Lexus
ar2 2. srpna 2015 17:30
Sdílej:

Chtěli byste kladivo na BMW M4, ale nemáte na něj? Dostupnější verze je už na cestě a nebojte se, bude s ní zábava!

Lexus RC F je úžasné auto. Vidlicový osmiválec bez turba, špéra na zadní nápravě, osmistupňový automat, 473 koní ale také cenovka začínající dvěma miliony. Chcete takové auto, nepotřebujete nutně osmiválec, ale máte daleko nižší rozpočet? Lexus vám nyní jde na ruku s levnější alternativou.

Stále dosti lákavou alternativou. Protože dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem a přímým vstřikováním není žádný slaboch. Výkon 245 koní a vypadá na papíře dobře a v reálu potrápí všechny Octavie RS. Maximum točivého momentu o hodnotě 350 Nm zase lehce rozhodí v zatáčce zadek. Powerslide bude skvěle řiditelný i díky samosvornému diferenciálu typu torsen.

Je libo dalších specifikací, tak prosím. Stovku pokoří za přijatelných 7,5 sekundy. Maximálně bude uhánět 230 km/h a kombinovaně by mělo usrkávat 7,2 litru na 100 km. I standartní RC s dvoulitrem dostane osmistupňový automat. Ve výbavě Sport můžete dostat již zmíněný samosvor, velké 19“ disky, adaptivní podvozek nebo odlišný design karoserie. To zní dobře, že.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.