Audi R8 říká ANO turbodmychadlu

Audi R8 V10
Audi R8 V10, foto: Audi
ar2 16. července 2015 08:40
Sdílej:

Po vzoru Ferrari 488 se i ultimativní supersport od Audi podvolí trendu a dorazí s přeplňovaným motorem.

Druhá generace R8 navzdory tomu, že jde stále o žhavou novinku, brzy dostane nový agregát. Vedle atmosféricky plněných vidlicových desetiválců přibude uživatelsky přívětivější alternativa.

Podle vedení automobilky není točivý atmosférický desetiválec ideálním motorem. Je hlučný, surový, prostě takový, jaký by měl v supersportu být. Jenže jak už to bývá, supersporty si nekupují ti, pro které by takový motor byl zázrak, ale ti, kteří na to mají. A ti chtějí: „aby to táhlo vodspodu, mělo to ten kopanec, aby to taky bylo silný a řvalo jen, když zapnu tlačítkem tu funkci“.

Tento krok automobilky jen logicky reaguje na trh a jeho požadavky. Takový supersport musí vypadat dravě, mít okamžitě dostupný výkon, jakmile se sešlápne plyn a to je asi tak všechno. Ostatní důležité atributy zůstávají opomenuty, stejně jako charakter atmosférického motoru.

Stále ale ještě nevíme, jaký motor nám Audi naservíruje do R8. Bude to nový dvakrát přeplňovaný šestiválec? Nebo přepracovaný pětiválec 2,5 TFSI? Kdo ví, každopádně tohle nejsou jen plané řeči a Audi to s přeplňovaným motorem myslí smrtelně vážně.

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?