Po vzoru Ferrari 488 se i ultimativní supersport od Audi podvolí trendu a dorazí s přeplňovaným motorem.
Druhá generace R8 navzdory tomu, že jde stále o žhavou novinku, brzy dostane nový agregát. Vedle atmosféricky plněných vidlicových desetiválců přibude uživatelsky přívětivější alternativa.
Podle vedení automobilky není točivý atmosférický desetiválec ideálním motorem. Je hlučný, surový, prostě takový, jaký by měl v supersportu být. Jenže jak už to bývá, supersporty si nekupují ti, pro které by takový motor byl zázrak, ale ti, kteří na to mají. A ti chtějí: „aby to táhlo vodspodu, mělo to ten kopanec, aby to taky bylo silný a řvalo jen, když zapnu tlačítkem tu funkci“.
Tento krok automobilky jen logicky reaguje na trh a jeho požadavky. Takový supersport musí vypadat dravě, mít okamžitě dostupný výkon, jakmile se sešlápne plyn a to je asi tak všechno. Ostatní důležité atributy zůstávají opomenuty, stejně jako charakter atmosférického motoru.
Stále ale ještě nevíme, jaký motor nám Audi naservíruje do R8. Bude to nový dvakrát přeplňovaný šestiválec? Nebo přepracovaný pětiválec 2,5 TFSI? Kdo ví, každopádně tohle nejsou jen plané řeči a Audi to s přeplňovaným motorem myslí smrtelně vážně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.