Zcela nové zprávy se začínají objevovat o nástupci Bugatti Veyron. Vůz se jménem Chiron dostane elektrická turbodmychadla a vysoký výkon.
Podle zdroje Automobile Magazine se hypersport dočká silného ovlivnění současným Veyronem. Výrobce zároveň dodává, že víc než 90 procent součástek bude nových a nebo pozměněných.
O pohon se postará 8,0-litrový motor W16, která dostane čtyři turbodmychadla. Alespoň dvě z turbodmychadel přitom budou elektrická a ve výsledku by měl Chiron vyprodukovat impozantních výkon 1500 koní.
Díky velkému snížení hmotnosti by měl Chiron nabídnout zrychlení z 0 na 100 km/h za něco málo přes dvě sekundy a jeho maximální rychlost má být někde kolem 450 km / h.
S motorem bude spolupracovat sedmistupňová převodovka se dvěma spojkami, která pošle výkon na všechna 4 kola přes systém s vektorováním točivého momentu. Zdroj dále říká, že můžeme očekávat více luxusnější kabinu a lepší řidičskou polohu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.