Je tomu již 5 let od uvedení Nissanu Juke na trh. Za tuto dobu získla mnoho příznivců a jak to bývá i mnoho odpůrců. V roce 2011 se pak zjevila verze Juke-R. Ta překvapila hlavně tím, že se jednalo o první supersportovní crossover na světě. Vložit motor z mocného GT-R do kompaktního crossoveru se zdálo jako šílenost.
Nissanu tento odvážný krok přesto vyšel a nyní přichází s druhou generací tohoto modelu. Ten vychází z Juke modelové řady 2015. Pod kapotou ukrývá rovněž motor z vozu GT-R. Jenže ne jen tak z obyčejného, ale přímo z GT-R Nismo. Díky tomu disponuje tento crossover výkonem 600 koní.
Značných změn se dočkal i exteriér. Kvůli chlazení tak výkonného motoru musely být zvětšeny chladící otvory v přední masce až na dvojnásobek, oproti předchozí generaci. Dále je většina dílů karoserie nyní vyrobena z karbonových vláken a design kol byl převzat rovněž ze supersportu GT-R.
To co změnou neprošlo je interiér. Ten věrně kopíruje svého předchůdce a jedinou změnou je černé obložení střechy. Při starém také zůstává jediné dostupné barevné provedení. To sice matně černá barva, která k vozu skvěle pasuje.
Své premiéry se vůz dočkal v britském Goodwoodu, kde bude po zbytek Festivalu rychlosti vystaven v boxu supersportovních vozů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.