Je tomu již 5 let od uvedení Nissanu Juke na trh. Za tuto dobu získla mnoho příznivců a jak to bývá i mnoho odpůrců. V roce 2011 se pak zjevila verze Juke-R. Ta překvapila hlavně tím, že se jednalo o první supersportovní crossover na světě. Vložit motor z mocného GT-R do kompaktního crossoveru se zdálo jako šílenost.
Nissanu tento odvážný krok přesto vyšel a nyní přichází s druhou generací tohoto modelu. Ten vychází z Juke modelové řady 2015. Pod kapotou ukrývá rovněž motor z vozu GT-R. Jenže ne jen tak z obyčejného, ale přímo z GT-R Nismo. Díky tomu disponuje tento crossover výkonem 600 koní.
Značných změn se dočkal i exteriér. Kvůli chlazení tak výkonného motoru musely být zvětšeny chladící otvory v přední masce až na dvojnásobek, oproti předchozí generaci. Dále je většina dílů karoserie nyní vyrobena z karbonových vláken a design kol byl převzat rovněž ze supersportu GT-R.
To co změnou neprošlo je interiér. Ten věrně kopíruje svého předchůdce a jedinou změnou je černé obložení střechy. Při starém také zůstává jediné dostupné barevné provedení. To sice matně černá barva, která k vozu skvěle pasuje.
Své premiéry se vůz dočkal v britském Goodwoodu, kde bude po zbytek Festivalu rychlosti vystaven v boxu supersportovních vozů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?