Je tomu již 5 let od uvedení Nissanu Juke na trh. Za tuto dobu získla mnoho příznivců a jak to bývá i mnoho odpůrců. V roce 2011 se pak zjevila verze Juke-R. Ta překvapila hlavně tím, že se jednalo o první supersportovní crossover na světě. Vložit motor z mocného GT-R do kompaktního crossoveru se zdálo jako šílenost.
Nissanu tento odvážný krok přesto vyšel a nyní přichází s druhou generací tohoto modelu. Ten vychází z Juke modelové řady 2015. Pod kapotou ukrývá rovněž motor z vozu GT-R. Jenže ne jen tak z obyčejného, ale přímo z GT-R Nismo. Díky tomu disponuje tento crossover výkonem 600 koní.
Značných změn se dočkal i exteriér. Kvůli chlazení tak výkonného motoru musely být zvětšeny chladící otvory v přední masce až na dvojnásobek, oproti předchozí generaci. Dále je většina dílů karoserie nyní vyrobena z karbonových vláken a design kol byl převzat rovněž ze supersportu GT-R.
To co změnou neprošlo je interiér. Ten věrně kopíruje svého předchůdce a jedinou změnou je černé obložení střechy. Při starém také zůstává jediné dostupné barevné provedení. To sice matně černá barva, která k vozu skvěle pasuje.
Své premiéry se vůz dočkal v britském Goodwoodu, kde bude po zbytek Festivalu rychlosti vystaven v boxu supersportovních vozů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?