Peugeot se zjevně drží slov: „co funguje a je dobré, neměnit“. Facelift přináší pár drobných změn, jenže nepotřebuje 208 trochu víc, než jen nové barvy?
Peugeot 208 je v historii značky nejúspěšnějším modelem. Celkem se modelu 201 až 208 prodalo přes 17 milionů! Přičemž současné 208 se prodalo už přes milion. Ta nyní prošla decentním faceliftem, který kromě jemných retuší v oblasti designu i nové, z určitého pohledu, převratné barvy. Jedná se o matné strukturované laky, které mají být odolné vůči malým škrábancům. Přitom se za ně připlácí stejně jako za perleťový lak.
Další novinkou je možnost personalizace. Díky dvěma paketům Lime Yellow a Menthol White můžete mít několik exteriérových detailů v kontrastní barvě. Uvnitř opět najdeme i-Cockpit, nově ale s couvací kamerou a systémem MirrorLink, který zrcadlí aplikace z vašich chytrých telefonů. Do bezpečnostní výbavy přibyl systém Active City Brake.
Nová 208 po faceliftu bude disponovat jedině motory splňující emisní normu Euro 6. Počínaje základním tříválcem spalujícím benzín, který má objem 1,0 litru a výkon 68 koní, přes 1,2 PureTech s výkony 82 a 110 koní, přes 1,6 THP o výkonu 208 koní pro vrcholnou verzi GTi. Nabídka naftových motorů je omezena jen na jeden ve třech výkonových variantách. Vznětová 1,6 BlueHDi nabízí výkony 75, 100 a 120 koní. Prostřední z nich je nejúspornější a papírově si nárokuje jen 3,0 litru nafty.
Další výraznou změnou je příchod pořádného automatu. Vedle robotizovaného manuálu tu bude k dispozici hydrodynamický měnič se šesti stupni. Trochu to zní archaicky vedle všech těch dvouspojkových automatických převodovek, ale my to vítáme jako skvělou volbu. Jde přeci o co nejhladší měnění převodových stupňů, nikoliv o rychlost.
A jak 208 jezdí po faceliftu? Na první dojem stejně jako před ním. Tedy komfortně, agilně a docela jistě. Nerad si nechává utáhnout stopu, na ostrých brzdách trochu znervózní zadek, ale ve městě se chová velmi obratně. Tomu dopomáhá i hodně lehké řízení, které je sice trochu gumové, ale to u takového auta snad ani nevadí.
Na více informací si musíme počkat na klasický redakční test. Mezi tím si určitě přečtěte test 208, která je hybridem jen na oko.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.