Peugeot se zjevně drží slov: „co funguje a je dobré, neměnit“. Facelift přináší pár drobných změn, jenže nepotřebuje 208 trochu víc, než jen nové barvy?
Peugeot 208 je v historii značky nejúspěšnějším modelem. Celkem se modelu 201 až 208 prodalo přes 17 milionů! Přičemž současné 208 se prodalo už přes milion. Ta nyní prošla decentním faceliftem, který kromě jemných retuší v oblasti designu i nové, z určitého pohledu, převratné barvy. Jedná se o matné strukturované laky, které mají být odolné vůči malým škrábancům. Přitom se za ně připlácí stejně jako za perleťový lak.
Další novinkou je možnost personalizace. Díky dvěma paketům Lime Yellow a Menthol White můžete mít několik exteriérových detailů v kontrastní barvě. Uvnitř opět najdeme i-Cockpit, nově ale s couvací kamerou a systémem MirrorLink, který zrcadlí aplikace z vašich chytrých telefonů. Do bezpečnostní výbavy přibyl systém Active City Brake.
Nová 208 po faceliftu bude disponovat jedině motory splňující emisní normu Euro 6. Počínaje základním tříválcem spalujícím benzín, který má objem 1,0 litru a výkon 68 koní, přes 1,2 PureTech s výkony 82 a 110 koní, přes 1,6 THP o výkonu 208 koní pro vrcholnou verzi GTi. Nabídka naftových motorů je omezena jen na jeden ve třech výkonových variantách. Vznětová 1,6 BlueHDi nabízí výkony 75, 100 a 120 koní. Prostřední z nich je nejúspornější a papírově si nárokuje jen 3,0 litru nafty.
Další výraznou změnou je příchod pořádného automatu. Vedle robotizovaného manuálu tu bude k dispozici hydrodynamický měnič se šesti stupni. Trochu to zní archaicky vedle všech těch dvouspojkových automatických převodovek, ale my to vítáme jako skvělou volbu. Jde přeci o co nejhladší měnění převodových stupňů, nikoliv o rychlost.
A jak 208 jezdí po faceliftu? Na první dojem stejně jako před ním. Tedy komfortně, agilně a docela jistě. Nerad si nechává utáhnout stopu, na ostrých brzdách trochu znervózní zadek, ale ve městě se chová velmi obratně. Tomu dopomáhá i hodně lehké řízení, které je sice trochu gumové, ale to u takového auta snad ani nevadí.
Na více informací si musíme počkat na klasický redakční test. Mezi tím si určitě přečtěte test 208, která je hybridem jen na oko.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.