Peugeot se zjevně drží slov: „co funguje a je dobré, neměnit“. Facelift přináší pár drobných změn, jenže nepotřebuje 208 trochu víc, než jen nové barvy?
Peugeot 208 je v historii značky nejúspěšnějším modelem. Celkem se modelu 201 až 208 prodalo přes 17 milionů! Přičemž současné 208 se prodalo už přes milion. Ta nyní prošla decentním faceliftem, který kromě jemných retuší v oblasti designu i nové, z určitého pohledu, převratné barvy. Jedná se o matné strukturované laky, které mají být odolné vůči malým škrábancům. Přitom se za ně připlácí stejně jako za perleťový lak.
Další novinkou je možnost personalizace. Díky dvěma paketům Lime Yellow a Menthol White můžete mít několik exteriérových detailů v kontrastní barvě. Uvnitř opět najdeme i-Cockpit, nově ale s couvací kamerou a systémem MirrorLink, který zrcadlí aplikace z vašich chytrých telefonů. Do bezpečnostní výbavy přibyl systém Active City Brake.
Nová 208 po faceliftu bude disponovat jedině motory splňující emisní normu Euro 6. Počínaje základním tříválcem spalujícím benzín, který má objem 1,0 litru a výkon 68 koní, přes 1,2 PureTech s výkony 82 a 110 koní, přes 1,6 THP o výkonu 208 koní pro vrcholnou verzi GTi. Nabídka naftových motorů je omezena jen na jeden ve třech výkonových variantách. Vznětová 1,6 BlueHDi nabízí výkony 75, 100 a 120 koní. Prostřední z nich je nejúspornější a papírově si nárokuje jen 3,0 litru nafty.
Další výraznou změnou je příchod pořádného automatu. Vedle robotizovaného manuálu tu bude k dispozici hydrodynamický měnič se šesti stupni. Trochu to zní archaicky vedle všech těch dvouspojkových automatických převodovek, ale my to vítáme jako skvělou volbu. Jde přeci o co nejhladší měnění převodových stupňů, nikoliv o rychlost.
A jak 208 jezdí po faceliftu? Na první dojem stejně jako před ním. Tedy komfortně, agilně a docela jistě. Nerad si nechává utáhnout stopu, na ostrých brzdách trochu znervózní zadek, ale ve městě se chová velmi obratně. Tomu dopomáhá i hodně lehké řízení, které je sice trochu gumové, ale to u takového auta snad ani nevadí.
Na více informací si musíme počkat na klasický redakční test. Mezi tím si určitě přečtěte test 208, která je hybridem jen na oko.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.