První dojmy: Peugeot 208

peugeot 208
peugeot 208, foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz
ar2 1. července 2015 12:00
Sdílej:

Peugeot se zjevně drží slov: „co funguje a je dobré, neměnit“. Facelift přináší pár drobných změn, jenže nepotřebuje 208 trochu víc, než jen nové barvy?

Peugeot 208 je v historii značky nejúspěšnějším modelem. Celkem se modelu 201 až 208 prodalo přes 17 milionů! Přičemž současné 208 se prodalo už přes milion. Ta nyní prošla decentním faceliftem, který kromě jemných retuší v oblasti designu i nové, z určitého pohledu, převratné barvy. Jedná se o matné strukturované laky, které mají být odolné vůči malým škrábancům. Přitom se za ně připlácí stejně jako za perleťový lak.

Další novinkou je možnost personalizace. Díky dvěma paketům Lime Yellow a Menthol White můžete mít několik exteriérových detailů v kontrastní barvě. Uvnitř opět najdeme i-Cockpit, nově ale s couvací kamerou a systémem MirrorLink, který zrcadlí aplikace z vašich chytrých telefonů. Do bezpečnostní výbavy přibyl systém Active City Brake.

Nová 208 po faceliftu bude disponovat jedině motory splňující emisní normu Euro 6. Počínaje základním tříválcem spalujícím benzín, který má objem 1,0 litru a výkon 68 koní, přes 1,2 PureTech s výkony 82 a 110 koní, přes 1,6 THP o výkonu 208 koní pro vrcholnou verzi GTi. Nabídka naftových motorů je omezena jen na jeden ve třech výkonových variantách. Vznětová 1,6 BlueHDi nabízí výkony 75, 100 a 120 koní. Prostřední z nich je nejúspornější a papírově si nárokuje jen 3,0 litru nafty.

Další výraznou změnou je příchod pořádného automatu. Vedle robotizovaného manuálu tu bude k dispozici hydrodynamický měnič se šesti stupni. Trochu to zní archaicky vedle všech těch dvouspojkových automatických převodovek, ale my to vítáme jako skvělou volbu. Jde přeci o co nejhladší měnění převodových stupňů, nikoliv o rychlost.

A jak 208 jezdí po faceliftu? Na první dojem stejně jako před ním. Tedy komfortně, agilně a docela jistě. Nerad si nechává utáhnout stopu, na ostrých brzdách trochu znervózní zadek, ale ve městě se chová velmi obratně. Tomu dopomáhá i hodně lehké řízení, které je sice trochu gumové, ale to u takového auta snad ani nevadí.

Na více informací si musíme počkat na klasický redakční test. Mezi tím si určitě přečtěte test 208, která je hybridem jen na oko.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.