První dojmy: Peugeot 208

peugeot 208
peugeot 208, foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz
ar2 1. července 2015 12:00
Sdílej:

Peugeot se zjevně drží slov: „co funguje a je dobré, neměnit“. Facelift přináší pár drobných změn, jenže nepotřebuje 208 trochu víc, než jen nové barvy?

Peugeot 208 je v historii značky nejúspěšnějším modelem. Celkem se modelu 201 až 208 prodalo přes 17 milionů! Přičemž současné 208 se prodalo už přes milion. Ta nyní prošla decentním faceliftem, který kromě jemných retuší v oblasti designu i nové, z určitého pohledu, převratné barvy. Jedná se o matné strukturované laky, které mají být odolné vůči malým škrábancům. Přitom se za ně připlácí stejně jako za perleťový lak.

Další novinkou je možnost personalizace. Díky dvěma paketům Lime Yellow a Menthol White můžete mít několik exteriérových detailů v kontrastní barvě. Uvnitř opět najdeme i-Cockpit, nově ale s couvací kamerou a systémem MirrorLink, který zrcadlí aplikace z vašich chytrých telefonů. Do bezpečnostní výbavy přibyl systém Active City Brake.

Nová 208 po faceliftu bude disponovat jedině motory splňující emisní normu Euro 6. Počínaje základním tříválcem spalujícím benzín, který má objem 1,0 litru a výkon 68 koní, přes 1,2 PureTech s výkony 82 a 110 koní, přes 1,6 THP o výkonu 208 koní pro vrcholnou verzi GTi. Nabídka naftových motorů je omezena jen na jeden ve třech výkonových variantách. Vznětová 1,6 BlueHDi nabízí výkony 75, 100 a 120 koní. Prostřední z nich je nejúspornější a papírově si nárokuje jen 3,0 litru nafty.

Další výraznou změnou je příchod pořádného automatu. Vedle robotizovaného manuálu tu bude k dispozici hydrodynamický měnič se šesti stupni. Trochu to zní archaicky vedle všech těch dvouspojkových automatických převodovek, ale my to vítáme jako skvělou volbu. Jde přeci o co nejhladší měnění převodových stupňů, nikoliv o rychlost.

A jak 208 jezdí po faceliftu? Na první dojem stejně jako před ním. Tedy komfortně, agilně a docela jistě. Nerad si nechává utáhnout stopu, na ostrých brzdách trochu znervózní zadek, ale ve městě se chová velmi obratně. Tomu dopomáhá i hodně lehké řízení, které je sice trochu gumové, ale to u takového auta snad ani nevadí.

Na více informací si musíme počkat na klasický redakční test. Mezi tím si určitě přečtěte test 208, která je hybridem jen na oko.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?