Citroën Méhari se zapsal do automobilové historie a po dlouhých desetiletích je dost možné, že se začne opět vyrábět.
Citroën Méhari je známý hlavně z několika dílů o četníkovi Cruchotovi, který řešil leckteré trable a právě tento vůz byl jeho služebním. Základem Meháriho je stejně populární "kačena" 2CV a pod jeho kapotou pracuje malý motor výkonu 26 koní.
Hlavní jeho výhodou je odolnost proti rzi, protože karoserie je celá z plastu. Díky tomu výrobce stlačil hmotnost auta na lehce přes 0,5 tuny. Citroen jej díky velké poptávce vyráběl mezi lety 1968 až 1987 a za tu dobu se vyrobilo přibližně 150 tisíc kusů.
A právě pro tak velký úspěch je dost možné, že se časem dočkáme ho moderní reinkarnace. S nápadem přišla generální ředitelka Citroënu Linda Jacksonová, která v Méharim vidí potenciál rozšiřovat „funny“ filozofii značky. Pokud však náhodou k sériové výrobě dojde, předem zapomeňte na extra měkký houpavý podvozek nebo výhradně plastovou karoserii.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?