Citroën Méhari se zapsal do automobilové historie a po dlouhých desetiletích je dost možné, že se začne opět vyrábět.
Citroën Méhari je známý hlavně z několika dílů o četníkovi Cruchotovi, který řešil leckteré trable a právě tento vůz byl jeho služebním. Základem Meháriho je stejně populární "kačena" 2CV a pod jeho kapotou pracuje malý motor výkonu 26 koní.
Hlavní jeho výhodou je odolnost proti rzi, protože karoserie je celá z plastu. Díky tomu výrobce stlačil hmotnost auta na lehce přes 0,5 tuny. Citroen jej díky velké poptávce vyráběl mezi lety 1968 až 1987 a za tu dobu se vyrobilo přibližně 150 tisíc kusů.
A právě pro tak velký úspěch je dost možné, že se časem dočkáme ho moderní reinkarnace. S nápadem přišla generální ředitelka Citroënu Linda Jacksonová, která v Méharim vidí potenciál rozšiřovat „funny“ filozofii značky. Pokud však náhodou k sériové výrobě dojde, předem zapomeňte na extra měkký houpavý podvozek nebo výhradně plastovou karoserii.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?