Citroën Méhari se zapsal do automobilové historie a po dlouhých desetiletích je dost možné, že se začne opět vyrábět.
Citroën Méhari je známý hlavně z několika dílů o četníkovi Cruchotovi, který řešil leckteré trable a právě tento vůz byl jeho služebním. Základem Meháriho je stejně populární "kačena" 2CV a pod jeho kapotou pracuje malý motor výkonu 26 koní.
Hlavní jeho výhodou je odolnost proti rzi, protože karoserie je celá z plastu. Díky tomu výrobce stlačil hmotnost auta na lehce přes 0,5 tuny. Citroen jej díky velké poptávce vyráběl mezi lety 1968 až 1987 a za tu dobu se vyrobilo přibližně 150 tisíc kusů.
A právě pro tak velký úspěch je dost možné, že se časem dočkáme ho moderní reinkarnace. S nápadem přišla generální ředitelka Citroënu Linda Jacksonová, která v Méharim vidí potenciál rozšiřovat „funny“ filozofii značky. Pokud však náhodou k sériové výrobě dojde, předem zapomeňte na extra měkký houpavý podvozek nebo výhradně plastovou karoserii.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?