Se zajímavou informací přišel zahraniční server Auto Express, který říká, že se chystá ostřejší varianta hybridního kupé i8.
Pokud je to pravda, dle dostupných informací má vůz dostat čtyřválec o výkonu okolo 335 kW. BMW hodlá posílené i8 představit ve spojitosti se slavnostmi sta let od založení mnichovské automobilky a právě tohle je akce, na níž by se mohlo sportovněji naladěné i8 ukázat.
Výkon 460 koní z dvoulitrového čtyřválce bude posílen i nadále elektromotory, což znamená, že zrychlení z nuly na 100 km/h se odehraje pod 4,4 sekundy a maximální rychlost možná přesáhne doposud elektronicky omezených 250 km/h.
Více sportovnější i8 má navíc dostat výhradně dvě sedadla a dočká se úbytku na váze, takže váha klesne pod aktuálních 1485 kg. Mezi nové prvky, které mají ostřejší BMW i8 odlišit od základu, jsou širší litá kola a nebo zadní křídlo z konceptu BMW 3.0 CSL Hommage.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.