Firma Brabus je známá po celém světě pro úpravy vozů Mercedes Benz. Jejich spárům neunikne takřka žádný model. Dokonce ani rodinná dodávka!
Vozy značky Mercedes Benz jsou známé pro vysokou míru luxusu, který svému řidiči nabízí. To neplatí jen o sedanech vyšších tříd, ale i o dodávkách a rodinných vozech, které Mercedes nabízí. Přesně tak by se dali charakterizovat příslušníci třídy V. „Véčko“ se na první pohled tváří jako malá dodávka, ale při druhém pohledu poznáte, že se jedná o prostorné rodinné MPV. A právě vůz třídy V si vzala do parády tuningová společnost Brabus a s nadsázkou se dá říci, že zde nezůstal kámen na kameni.
Nejprve k designu exteriéru. Ten se nese v duchu všech vozů, které prošly Brabusu pod rukama. Oproti sériové verzi je více agresivní, ale stále nadprůměrně elegantní. Vůz se dočkal aero packettu, který obsahuje novou masku, včetně předního spoileru a mnoho nepatrných aerodynamických prvků, umístěných například na podvozku vozu, díky kterým bude vůz mnohem stabilnější ve vyšších rychlostech. Skvěle také působí 18 a 19 palcová kola, která luxusní vzhled vozu skutečně podtrhují.
V interiéru si pak budete připadat spíše jako v soukromém tryskáči, než v rodinném automobilu. Usednout můžete hned do čtveřice kožených sedaček. Pokud Vám v nich nebude cesta na dovolenou utíkat, není nic lehčího, než si zatáhnout okénka a kochat se svým oblíbeným filmem na dvojici 15,6“ LCD displayů. Dále je možné se na palubě připojit k zabudované wifi nebo 4G signálu. Tato dávku luxuse, se dá celá ovládat lehce jednou ruku na touchpadu u každého sedadla.
A aby byl pocit jako v soukromém letadle dokonalý, byl přepracován i sériový čtyřválec BlueTec, který nyní produkuje 232 koní. Takový výkon dokáže i dodávku nabitou prvotřídní elektronikou vystřelit z nuly na 100 km/h za skvělých 8,8 sekundy.
Brabus tak dává rodinným dovoleným v kempu zcela nový rozměr.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?