Firma Brabus je známá po celém světě pro úpravy vozů Mercedes Benz. Jejich spárům neunikne takřka žádný model. Dokonce ani rodinná dodávka!
Vozy značky Mercedes Benz jsou známé pro vysokou míru luxusu, který svému řidiči nabízí. To neplatí jen o sedanech vyšších tříd, ale i o dodávkách a rodinných vozech, které Mercedes nabízí. Přesně tak by se dali charakterizovat příslušníci třídy V. „Véčko“ se na první pohled tváří jako malá dodávka, ale při druhém pohledu poznáte, že se jedná o prostorné rodinné MPV. A právě vůz třídy V si vzala do parády tuningová společnost Brabus a s nadsázkou se dá říci, že zde nezůstal kámen na kameni.
Nejprve k designu exteriéru. Ten se nese v duchu všech vozů, které prošly Brabusu pod rukama. Oproti sériové verzi je více agresivní, ale stále nadprůměrně elegantní. Vůz se dočkal aero packettu, který obsahuje novou masku, včetně předního spoileru a mnoho nepatrných aerodynamických prvků, umístěných například na podvozku vozu, díky kterým bude vůz mnohem stabilnější ve vyšších rychlostech. Skvěle také působí 18 a 19 palcová kola, která luxusní vzhled vozu skutečně podtrhují.
V interiéru si pak budete připadat spíše jako v soukromém tryskáči, než v rodinném automobilu. Usednout můžete hned do čtveřice kožených sedaček. Pokud Vám v nich nebude cesta na dovolenou utíkat, není nic lehčího, než si zatáhnout okénka a kochat se svým oblíbeným filmem na dvojici 15,6“ LCD displayů. Dále je možné se na palubě připojit k zabudované wifi nebo 4G signálu. Tato dávku luxuse, se dá celá ovládat lehce jednou ruku na touchpadu u každého sedadla.
A aby byl pocit jako v soukromém letadle dokonalý, byl přepracován i sériový čtyřválec BlueTec, který nyní produkuje 232 koní. Takový výkon dokáže i dodávku nabitou prvotřídní elektronikou vystřelit z nuly na 100 km/h za skvělých 8,8 sekundy.
Brabus tak dává rodinným dovoleným v kempu zcela nový rozměr.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.