Firma Brabus je známá po celém světě pro úpravy vozů Mercedes Benz. Jejich spárům neunikne takřka žádný model. Dokonce ani rodinná dodávka!
Vozy značky Mercedes Benz jsou známé pro vysokou míru luxusu, který svému řidiči nabízí. To neplatí jen o sedanech vyšších tříd, ale i o dodávkách a rodinných vozech, které Mercedes nabízí. Přesně tak by se dali charakterizovat příslušníci třídy V. „Véčko“ se na první pohled tváří jako malá dodávka, ale při druhém pohledu poznáte, že se jedná o prostorné rodinné MPV. A právě vůz třídy V si vzala do parády tuningová společnost Brabus a s nadsázkou se dá říci, že zde nezůstal kámen na kameni.
Nejprve k designu exteriéru. Ten se nese v duchu všech vozů, které prošly Brabusu pod rukama. Oproti sériové verzi je více agresivní, ale stále nadprůměrně elegantní. Vůz se dočkal aero packettu, který obsahuje novou masku, včetně předního spoileru a mnoho nepatrných aerodynamických prvků, umístěných například na podvozku vozu, díky kterým bude vůz mnohem stabilnější ve vyšších rychlostech. Skvěle také působí 18 a 19 palcová kola, která luxusní vzhled vozu skutečně podtrhují.
V interiéru si pak budete připadat spíše jako v soukromém tryskáči, než v rodinném automobilu. Usednout můžete hned do čtveřice kožených sedaček. Pokud Vám v nich nebude cesta na dovolenou utíkat, není nic lehčího, než si zatáhnout okénka a kochat se svým oblíbeným filmem na dvojici 15,6“ LCD displayů. Dále je možné se na palubě připojit k zabudované wifi nebo 4G signálu. Tato dávku luxuse, se dá celá ovládat lehce jednou ruku na touchpadu u každého sedadla.
A aby byl pocit jako v soukromém letadle dokonalý, byl přepracován i sériový čtyřválec BlueTec, který nyní produkuje 232 koní. Takový výkon dokáže i dodávku nabitou prvotřídní elektronikou vystřelit z nuly na 100 km/h za skvělých 8,8 sekundy.
Brabus tak dává rodinným dovoleným v kempu zcela nový rozměr.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?