Britský úpravce luxusních vozů, přináší první vizualizace svého dlouho očekávaného modelu s názvem Vengeance. Jeho základ tvoří Aston Martin DB9. K mání by měl být již koncem letošního roku s cenou kolem 11 a půl milionu korun.
Společnost Kahn Design již delší dobu poodhaluje podobu novinky Vengeance. Nejprve byla do světa vypuštěna pouze kresba siluety, která byla dle samotných tvůrců velice inspirována vzhledem šavlozubého tygra. Po ní následovalo vypuštění skici celého vozu a nyní se konečně můžeme kochat oficiálními, počítačovými vizualizacemi tohoto jedinečného automobilu.
Slovo jedinečný je opravdu na místě. Do konce letošního roku se totiž plánuje vyrobit pouze 5 kusů a během průběhu roku 2016 pouze dalších 10. Celkově by výroba neměla přesáhnout počet 20 exemplářů. Tato omezené produkce má své opodstatnění v tom faktu, že vozy jsou sestavovány kompletně ručně a to v továrně Kahn v Midlands.
Jak jsme již zmínili, Vengeance je postavena na základě Aston Martinu DB9. Sám výrobce sice nevypustil o motorové stránce vozu žádné konkrétní informace, ale předpokládá se, že se bude jednat o motor V12 5,9 litru, který pohání právě DB9. Zmíněný agregát disponuje výkonem 510 koní.
O designu vozu by se dalo hovořit hodiny a hodiny. Ve srovnáním s originálním Astonem působí Vengeance mnohem agresivněji. To hlavní díky nové přední masce. Sedm příčných „mřížek“, které dávají vozu při pohledu zpředu, naprosto jedinečný vzhled. Zadní linie vozu jsou naopak dokonale hladké a plynulé. K celkovému vzhledu dokonale pasují jedinečná kola o rozměrech 21“ vpředu a 22“ vzadu.
Každý jednotlivý vůz by měl být k dostání s cenovkou 11 a půl milionu korun. To je sice mnohem více, než za klasický Aston Martin DB9, ale když si uvědomíte, že vůz je kompletně ručně vyráběný, jako například vozy značek Pagani a Rolls Royce, nezní 11 a půl milionu korun vůbec přemrštěně.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?