Britský úpravce luxusních vozů, přináší první vizualizace svého dlouho očekávaného modelu s názvem Vengeance. Jeho základ tvoří Aston Martin DB9. K mání by měl být již koncem letošního roku s cenou kolem 11 a půl milionu korun.
Společnost Kahn Design již delší dobu poodhaluje podobu novinky Vengeance. Nejprve byla do světa vypuštěna pouze kresba siluety, která byla dle samotných tvůrců velice inspirována vzhledem šavlozubého tygra. Po ní následovalo vypuštění skici celého vozu a nyní se konečně můžeme kochat oficiálními, počítačovými vizualizacemi tohoto jedinečného automobilu.
Slovo jedinečný je opravdu na místě. Do konce letošního roku se totiž plánuje vyrobit pouze 5 kusů a během průběhu roku 2016 pouze dalších 10. Celkově by výroba neměla přesáhnout počet 20 exemplářů. Tato omezené produkce má své opodstatnění v tom faktu, že vozy jsou sestavovány kompletně ručně a to v továrně Kahn v Midlands.
Jak jsme již zmínili, Vengeance je postavena na základě Aston Martinu DB9. Sám výrobce sice nevypustil o motorové stránce vozu žádné konkrétní informace, ale předpokládá se, že se bude jednat o motor V12 5,9 litru, který pohání právě DB9. Zmíněný agregát disponuje výkonem 510 koní.
O designu vozu by se dalo hovořit hodiny a hodiny. Ve srovnáním s originálním Astonem působí Vengeance mnohem agresivněji. To hlavní díky nové přední masce. Sedm příčných „mřížek“, které dávají vozu při pohledu zpředu, naprosto jedinečný vzhled. Zadní linie vozu jsou naopak dokonale hladké a plynulé. K celkovému vzhledu dokonale pasují jedinečná kola o rozměrech 21“ vpředu a 22“ vzadu.
Každý jednotlivý vůz by měl být k dostání s cenovkou 11 a půl milionu korun. To je sice mnohem více, než za klasický Aston Martin DB9, ale když si uvědomíte, že vůz je kompletně ručně vyráběný, jako například vozy značek Pagani a Rolls Royce, nezní 11 a půl milionu korun vůbec přemrštěně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?