Britský úpravce luxusních vozů, přináší první vizualizace svého dlouho očekávaného modelu s názvem Vengeance. Jeho základ tvoří Aston Martin DB9. K mání by měl být již koncem letošního roku s cenou kolem 11 a půl milionu korun.
Společnost Kahn Design již delší dobu poodhaluje podobu novinky Vengeance. Nejprve byla do světa vypuštěna pouze kresba siluety, která byla dle samotných tvůrců velice inspirována vzhledem šavlozubého tygra. Po ní následovalo vypuštění skici celého vozu a nyní se konečně můžeme kochat oficiálními, počítačovými vizualizacemi tohoto jedinečného automobilu.
Slovo jedinečný je opravdu na místě. Do konce letošního roku se totiž plánuje vyrobit pouze 5 kusů a během průběhu roku 2016 pouze dalších 10. Celkově by výroba neměla přesáhnout počet 20 exemplářů. Tato omezené produkce má své opodstatnění v tom faktu, že vozy jsou sestavovány kompletně ručně a to v továrně Kahn v Midlands.
Jak jsme již zmínili, Vengeance je postavena na základě Aston Martinu DB9. Sám výrobce sice nevypustil o motorové stránce vozu žádné konkrétní informace, ale předpokládá se, že se bude jednat o motor V12 5,9 litru, který pohání právě DB9. Zmíněný agregát disponuje výkonem 510 koní.
O designu vozu by se dalo hovořit hodiny a hodiny. Ve srovnáním s originálním Astonem působí Vengeance mnohem agresivněji. To hlavní díky nové přední masce. Sedm příčných „mřížek“, které dávají vozu při pohledu zpředu, naprosto jedinečný vzhled. Zadní linie vozu jsou naopak dokonale hladké a plynulé. K celkovému vzhledu dokonale pasují jedinečná kola o rozměrech 21“ vpředu a 22“ vzadu.
Každý jednotlivý vůz by měl být k dostání s cenovkou 11 a půl milionu korun. To je sice mnohem více, než za klasický Aston Martin DB9, ale když si uvědomíte, že vůz je kompletně ručně vyráběný, jako například vozy značek Pagani a Rolls Royce, nezní 11 a půl milionu korun vůbec přemrštěně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?