McLaren konečně představil svůj nový 540C Coupe na autosalonu v Šanghaji.
Nový 540C kráčí ve stopách 570S , to však neznamená, že by byl stejný. Ostatně má jemně upravený vzhled i aerodynamiku, stejně jako odlišná litá kola. Vpředu 19-ti a vzadu 20-ti palcová.
V interiéru jsou dobře tvarovaná kožená sedadla. Kůži naleznete také na výplni dveří či přístrojové desce. Nechybí ani navigace s obrazovkou s úhlopříčkou sedm palců, kde se také ovládá celý infotainment.
Pod kapotou je dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,8 litru. Ten disponuje výkonem 397 kW (540 koní) a maximem točivého momentu 540 Nm. Společně se sedmistupňovou převodovkou SSG umí rozjet 540C z nuly na 100 km/h během 3,5 sekundy a na dvojnásobek za 10,5 sekundy. Maximální rychlost je 320 km/h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?