McLaren konečně představil svůj nový 540C Coupe na autosalonu v Šanghaji.
Nový 540C kráčí ve stopách 570S , to však neznamená, že by byl stejný. Ostatně má jemně upravený vzhled i aerodynamiku, stejně jako odlišná litá kola. Vpředu 19-ti a vzadu 20-ti palcová.
V interiéru jsou dobře tvarovaná kožená sedadla. Kůži naleznete také na výplni dveří či přístrojové desce. Nechybí ani navigace s obrazovkou s úhlopříčkou sedm palců, kde se také ovládá celý infotainment.
Pod kapotou je dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,8 litru. Ten disponuje výkonem 397 kW (540 koní) a maximem točivého momentu 540 Nm. Společně se sedmistupňovou převodovkou SSG umí rozjet 540C z nuly na 100 km/h během 3,5 sekundy a na dvojnásobek za 10,5 sekundy. Maximální rychlost je 320 km/h.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?