Shelby American neustále vyvíjí nové sportovní modely a nyní se zaměřila na ty, co chtějí pořádný ostrý pickup.
Asi i proto představilo svůj nový projekt se jménem Baja 700. Vůz vychází z Fordu SVT Raptor a Baja 700 má mírně upravený exteriér s pruhy na kapotě a speciální grafikou. Auto má též ochranný rám a 18-palcová kola s pneumatikami BFGoodrich K02. Zákazníci si mohou také objednat speciálně nafouklé nárazníky, LED světla a elektricky sklopné nášlapy.
Interiér dostal kožené potahy sedadel, individuální číslované plaketky a chromované dekory. Největší změny však nastaly pod kapotou, kde 6,2-litrový motor V8 byl vybaven novým vstřikovačem paliva, novou škrtící klapkou, výfukem Borla a větším kompresorem. Díky těmto úpravám motor vyvíjí více než 700 koní.
Výroba bude omezena na pouhých 50 kusů a cena začíná na 45 tisících dolarech, což je cena jen za přestavbu. Samotného Raptora si totiž musíte nejdříve koupit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.