Ford představil nové Galaxy, praktičtější verze S-Maxe přichází s širokou nabídkou motorů a novou technikou.
Nový Ford Galaxy se mezigeneračně výrazně změnil. Co do nabídky vnitřního prostoru je ve srovnání předchozí generace výrazně prostornější. Sedm plnohodnotných míst znamená dostatek místa a to i na hlavu ve všech třech řadách.
Poslední, třetí řada s dvojicí míst má být v rámci konkurenčního boje nejprostornější. To má být jedna z hlavních zbraní proti ostatním velkoprostorovým vozům. Sedadla v třetí řadě se jednoduše sklápějí pomocí tlačítka, díky kterému je i jedním stisknutím znovu postavíte.
Nabídka motorů je velmi široká. Začneme od dieselových dvoulitrových čtyřválců TDCi. Ty jsou dostupné ve třech výkonových variantách. První je s výkonem 88 kW (120 koní) následovaný 110 kW (150 koní) a pak třetí výkonovou variantou 132 kW (180 koní). Vrcholem bude dvojitě přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel s výkonem 154 kW (210 koní) a 450 Nm.
Z benzinových agregátů budou mít zákazníci na výběr ze dvou. Prvním je přeplňovaná 1,5 EcoBoost s výkonem 118 kW (160 koní) a pak silnější dvoulitr o výkonu 176 kW (240 koní).
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.