Výkony hodné italských supersportů a přitom to je "jen" Mercedes poupravený v dílnách Brabusu...
Pokaždé, když dvorní úpravce Mercedesů přijde s něčím novým, spadne většině lidí čelist hodně nízko. Stejně tak tomu je i v tomto případě, kdy si inženýři vzali do parády Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe.
Stačí pár strohých dat na začátek. Začnu výkonem 850 koní tedy 625 kW a točivý moment 1150 N.m. a ano, je to tak, nepřepsal jsem se. Nestačí vám to? Tak co třeba zrychlení. Dejme tomu na obvyklých 100 km/h, kterých dosáhnete za 3,5 sekundy, dvojnásobnou rychlost za 9,4 sekundy. A co maximální rychlost? Ta je omezena elektronicky. Nikoliv však na 250 km/h, ale na oslnivých 350 km/h.
Teď ale zpět k motoru. Tím je přepracovaný osmiválec AMG o původním objemu 5,5 litru, nyní s objemem 6 litrů. Nová kliková hřídel, sání, přepracovaná hlava válců nebo řídící jednotka, to je jen úzký výčet změn, které se děly pod kapotou.
O tom, že auto je doplněno o mnoho karbonových dílů, nebo o 21 až 22 palcové kované kola či jiný výfuk a difuzor, nebudu sáhodlouze psát. To v porovnání s výkony je nepodstatné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.