Výkony hodné italských supersportů a přitom to je "jen" Mercedes poupravený v dílnách Brabusu...
Pokaždé, když dvorní úpravce Mercedesů přijde s něčím novým, spadne většině lidí čelist hodně nízko. Stejně tak tomu je i v tomto případě, kdy si inženýři vzali do parády Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe.
Stačí pár strohých dat na začátek. Začnu výkonem 850 koní tedy 625 kW a točivý moment 1150 N.m. a ano, je to tak, nepřepsal jsem se. Nestačí vám to? Tak co třeba zrychlení. Dejme tomu na obvyklých 100 km/h, kterých dosáhnete za 3,5 sekundy, dvojnásobnou rychlost za 9,4 sekundy. A co maximální rychlost? Ta je omezena elektronicky. Nikoliv však na 250 km/h, ale na oslnivých 350 km/h.
Teď ale zpět k motoru. Tím je přepracovaný osmiválec AMG o původním objemu 5,5 litru, nyní s objemem 6 litrů. Nová kliková hřídel, sání, přepracovaná hlava válců nebo řídící jednotka, to je jen úzký výčet změn, které se děly pod kapotou.
O tom, že auto je doplněno o mnoho karbonových dílů, nebo o 21 až 22 palcové kované kola či jiný výfuk a difuzor, nebudu sáhodlouze psát. To v porovnání s výkony je nepodstatné.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.