A je to tady, německé BMW oficiálně odhalilo rodiný model 2 Gran Tourer. Oproti sourozenci Active Tourer nabízí více prostoru a hlavně dvě sedadla navíc.
BMW o autě říká, že je to "první prémiové kompaktní MPV na světě se sedmi místy". Oproti řadě 2 Active Tourer jsou zde vidět delší zadní dveře, přepracovaný zadní nárazník a vyšší střecha. Kabina je svým zpracováním stejná jako BMW řady 2 Active Tourer, ale v nabídce je i třetí řada sedaček, která se skládá do podlahy. Premiový je i zavazadlový prostor, který může pojmout až 1905 litrů zavazadel, samozřejmě při sklopení obou řad sedadel.
Pod kapotou bude k dispozici hned pět různých motorů. Základ tvoří verze 218i s tříválcovým motorem o objemu 1,5 litru TwinTurbo Power, který produkuje 136 koní a 220 Nm točivého momentu. Díky tomu se zrychlení z 0-100 kmh odehraje za 9,5 sekundy a vůz se rozjede na maximální rychlost 205 km / h.
Silnější verzí se stane provedení 220i s 2,0-litrovým TwinPower Turbo čtyřválcem, který disponuje 192 koňmi a 280 Nm točivého momentu. Nové MPV s ním zrychlí z 0-100 km / h za pouhých 7,6 sekundy a dosáhne maximálky 223 km / h. Naftové jednotky zastoupí verze 216d s 1,5 litrovým TwinPower Turbo tříválcem o výkonu 116 koní a 270 Nm točivého momentu. Silnější 218d používá 2,0-litrový TwinPower Turbo čtyřválec se 150 koňmi a 330 Nm točivého momentu.
Další kombinací je BMW 2 Gran Tourer 220d xDrive s motorem o objemu 2,0 litru TwinPower Turbo, který dodává 190 koní a 400 Nm točivého momentu. Díky pohonu všech kol a standardní osmistupňové automatické převodovce se vůz dostane z 0-100 km / h za 7,6 sekundy a zastaví se až na rychlosti 218 km / h (135 mph).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.