A je to tady, německé BMW oficiálně odhalilo rodiný model 2 Gran Tourer. Oproti sourozenci Active Tourer nabízí více prostoru a hlavně dvě sedadla navíc.
BMW o autě říká, že je to "první prémiové kompaktní MPV na světě se sedmi místy". Oproti řadě 2 Active Tourer jsou zde vidět delší zadní dveře, přepracovaný zadní nárazník a vyšší střecha. Kabina je svým zpracováním stejná jako BMW řady 2 Active Tourer, ale v nabídce je i třetí řada sedaček, která se skládá do podlahy. Premiový je i zavazadlový prostor, který může pojmout až 1905 litrů zavazadel, samozřejmě při sklopení obou řad sedadel.
Pod kapotou bude k dispozici hned pět různých motorů. Základ tvoří verze 218i s tříválcovým motorem o objemu 1,5 litru TwinTurbo Power, který produkuje 136 koní a 220 Nm točivého momentu. Díky tomu se zrychlení z 0-100 kmh odehraje za 9,5 sekundy a vůz se rozjede na maximální rychlost 205 km / h.
Silnější verzí se stane provedení 220i s 2,0-litrovým TwinPower Turbo čtyřválcem, který disponuje 192 koňmi a 280 Nm točivého momentu. Nové MPV s ním zrychlí z 0-100 km / h za pouhých 7,6 sekundy a dosáhne maximálky 223 km / h. Naftové jednotky zastoupí verze 216d s 1,5 litrovým TwinPower Turbo tříválcem o výkonu 116 koní a 270 Nm točivého momentu. Silnější 218d používá 2,0-litrový TwinPower Turbo čtyřválec se 150 koňmi a 330 Nm točivého momentu.
Další kombinací je BMW 2 Gran Tourer 220d xDrive s motorem o objemu 2,0 litru TwinPower Turbo, který dodává 190 koní a 400 Nm točivého momentu. Díky pohonu všech kol a standardní osmistupňové automatické převodovce se vůz dostane z 0-100 km / h za 7,6 sekundy a zastaví se až na rychlosti 218 km / h (135 mph).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?