Naděje v příchod vysoce výkonného Land Roveru Discvovery Sport SVR, jsou pryč.
Produktový ředitel Land Roveru, Murray Dietsch prozradil, že automobilka nemá žádné plány, které by zahrnovaly model Discovery Sport v nejsilnější verzi SVR. Audi tak může ještě klidně spát. Její SQ5 není Brity ohroženo.
I přesto, že se verze SVR zřejmě nikdy nedočkáme. Můžeme doufat v příchod trochu výkonnější verze, která sice nebude tak extrémně silná, ale nabídne výkon nově vyvíjeného dvoulitrového čtyřválce.
O tom sice Murray Dietsch odmítl mluvit, ale zatím se mluví o motoru s označením INGENIUM, který by měl vyvíjet výkon až 220 kW (295 koní). Zároveň přijde i vznětový dvoulitr, který bude mít sílu přes 200 koní a 420 N.m. točivého momentu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.