Šéf sportovní divize AMG Tobias Moers nedávno potvrdil, že ještě letos na podzim přijde zmodernizované provedení modelu A 45 AMG.
To sice opět dostane přeplňovaný dvoulitrový čtyřválcový motor, jenže jeho výkon naroste na hodnotu 380 koní. Tím hodně zatopí konkurečnímu Audi RS3, možná i proto, že se nové A 45 AMG pochlubí zrychlením z 0 na stovku za 4,5 sekundy.
Faceliftované A45 AMG dostane novou unikátní čelní masku, která u dalších méně výkonných verzí nebude vůbec k dispozici. Mercedes chce zkrátka odlišit nejspotovnější verzi od standardních provedení. Dnes má zákazník možnost zakoupit si ke svému méně výkonnému Áčku paket, který z jeho vozu udělá po stránce vzhledu to samé, jako je právě verze AMG.
Jaké konkrétní změny přinese aktualizované provedení, to se dozvíme zřejme na letosním ročníku autosalonu ve Frankfurtu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.