Lexus zveřejnil kompletní informace o ostrém sedanu GS F.
Ten si vezme na mušku BMW M5, nebo Mercedes Benz E63 AMG. Pod kapotou mu bije atmosférický osmiválec z RC F, jehož výkon není kdo ví jak dech beroucí. Bojovat o zákazníky chce něčím jiným.
Osmiválec o objemu pět litrů nabídne výkon 473 koní a maximum točivého momentu 527 N.m. přitom maximální výkon je k dispozici až při poslední dobou nevídaných 7100 otáček za minutu a točivý moment v rozmezí 4800 až 5600 otáček za minutu.
Devízou nejostřejšího sedanu od Lexusu je hmotnost. Ta je 1830 kilogramů, což je o výrazných 115 kg méně, než u Bavorského soka M5, který má výkone 560 koní. Stejně jako těžší rival, tak i Lexus GS F má poháněnou zadní nápravu. Na tu putuje všechen výkon přes osmistupňový automat a diferenciál s funkcí Torque Vectoring, který již známe z RC F.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?