Lexus zveřejnil kompletní informace o ostrém sedanu GS F.
Ten si vezme na mušku BMW M5, nebo Mercedes Benz E63 AMG. Pod kapotou mu bije atmosférický osmiválec z RC F, jehož výkon není kdo ví jak dech beroucí. Bojovat o zákazníky chce něčím jiným.
Osmiválec o objemu pět litrů nabídne výkon 473 koní a maximum točivého momentu 527 N.m. přitom maximální výkon je k dispozici až při poslední dobou nevídaných 7100 otáček za minutu a točivý moment v rozmezí 4800 až 5600 otáček za minutu.
Devízou nejostřejšího sedanu od Lexusu je hmotnost. Ta je 1830 kilogramů, což je o výrazných 115 kg méně, než u Bavorského soka M5, který má výkone 560 koní. Stejně jako těžší rival, tak i Lexus GS F má poháněnou zadní nápravu. Na tu putuje všechen výkon přes osmistupňový automat a diferenciál s funkcí Torque Vectoring, který již známe z RC F.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?