Lexus zveřejnil kompletní informace o ostrém sedanu GS F.
Ten si vezme na mušku BMW M5, nebo Mercedes Benz E63 AMG. Pod kapotou mu bije atmosférický osmiválec z RC F, jehož výkon není kdo ví jak dech beroucí. Bojovat o zákazníky chce něčím jiným.
Osmiválec o objemu pět litrů nabídne výkon 473 koní a maximum točivého momentu 527 N.m. přitom maximální výkon je k dispozici až při poslední dobou nevídaných 7100 otáček za minutu a točivý moment v rozmezí 4800 až 5600 otáček za minutu.
Devízou nejostřejšího sedanu od Lexusu je hmotnost. Ta je 1830 kilogramů, což je o výrazných 115 kg méně, než u Bavorského soka M5, který má výkone 560 koní. Stejně jako těžší rival, tak i Lexus GS F má poháněnou zadní nápravu. Na tu putuje všechen výkon přes osmistupňový automat a diferenciál s funkcí Torque Vectoring, který již známe z RC F.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?