Italský crossover přichází na náš trh se sebevědomou cenovkou, co vše za téměř půl milionu nabídne?
Fiat 500X je zatím dostupný ve dvou výbavových verzí a jen se třemi motorizacemi. Základní výbava je zatím City Look Opening Edition, kterou doplní agregát 1,4 MultiAir II, tedy benzinový čtyřválec s výkonem 140 koní.
Základní výbava je velmi bohatá, od dvouzonové klimatizace, přes tónovaná zadní okna, bezklíčový vstup a startování, monitoring slepého úhlu a jízdy v pruzích nebo zadní parkovací kameru a 18-ti palcová litá kola.
Stejná výbava je dostupná i s čtyřválcovým dieselem s objemem 1,6 litru a výkonem 120 koní, v tomto případě se však cena přehoupne přes půl milionu, přesně na 501 900 Kč.
Druhá verze je Off-road Look, která je k dispozici jen a pouze s dvoulitrovým dieselovým agregátem 2,0 MultiJet II s výkonem 140 koní. Standardně nabízí výbavu odpovídající verzi City Look Opening Edition a navíc dostanete dešťový a světelný senzor, nebo navigaci s 6,5 palcovým displejem. Cenovka je však úplně z jiného vesmíru. Tuto verzi Fiatu 500X zaplatíte 718 900 Kč a to se stále jedná o akční cenu k příležitosti uvedení na trh.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?