Nejdůležitější model Audi prošel faceliftem, co je nového, jaké převratné novinky si Audi připravilo proti soupeřům od BMW a Mercedesu a jak na nás zapůsobilo vám popíšeme v následujících řádcích.
Audi A6 se na tuzemském trhu těší velké popularitě. Však od roku 1993 se pro něj rozhodlo už více než 11 300 českých řidičů. To, že se jedná o úspěšný model značky dokládá i fakt, že za poslední tři roky se prodalo 500 000 kusů.
Karoserie a design
Náskok díky technice, to je moto Audi a skvěle to dokládá lehká konstrukce karoserie s vysokým podílem hliníku a vysokopevnostních ocelí tvářených za tepla včetně tvrzení, pohotovostní hmotnost (bez řidiče) modelu A6 1.8 TFSI pouhých 1535 kilogramů, což je ve své třídě skutečně obdivuhodné.
S faceliftem přišel i nový design. Proměnou přišla příď vozu, boční prahy a samozřejmě i zadní část. Nový je i design litých kol, kdy nejmenší průměr je 17“ a to kvůli velikosti brzdových kotoučů. Dominantou jsou světlomety, které mohou být buďto sériově xenonové, nebo na přání Matrix LED.
Audi A6 po faceliftu vypadá dravěji, sportovněji a vyváženěji než kdy před tím. Zároveň nepřišla o svůj unikátní šarm a vyřazování mimořádného sebevědomí.
Interiér a ovládání
Audi A6, manažerská limuzína, nabízí prostorný interiér, objem zavazadlového prostoru u modelu A6 Avant je až 1680 litrů. To však není vše. Komfortní sedadla, která můžete mít v nejrůznějších barvených provedení. Samozřejmostí je i sériově dodávané MMI Radio Plus, vyhřívaná sedadla vpředu, handsfree Bluetooth, Audi drive select, komfortní dvouzónová automatická klimatizace, multifunkční volant, tempomat, el. bederní opěrka a Audi Soundsystem.
Pohon
V nabídce najdeme čtyři výkonné a úsporné čtyřválce a čtyři šestiválce, z toho tři motory TFSI a pět motorů TDI, výkon je od 110 kW (150 k) do 245 kW (333 k) a maximum točivého momentu od 320 do 650 N.m. Při zvyšování výkonu došlo zároveň o snížení emisí CO2 až o 22 procent a všechny motory splňují emisní normu Euro 6.
Audi A6 allroad quattro
Jeho devízou je vyšší světlá výška a robustní vzhled s ochrannými kryty spodní části vozu, vzduchové odpružení adaptive air suspension v sériové výbavě. Pod kapotou může být jeden ze čtyř motorů V6.
Audi S6 a S6 Avant
Agregát 4.0 TFSI s výkonem 331 kW (450 k) společně se systémem vypínání válců COD, snoubí provozní efektivitu s vynikajícími jízdními výkony. Základní výbava je 19“ kola, sportovní vzduchové odpružení adaptive air suspension sport a světlomety LED. Na přání můžete mít sportovní výfukovou soustavu s mimořádně sportovním zvukem.
Audi RS 6 Avant
Vrchol nabídky a nejsurovější kombík současnosti pohání 4.0 TFSI s výkonem 412 kW (560 k), samozřejmě disponuje systémem COD, díky kterému se spotřeba udržela na hodnotě 9,6 litru na 100 kilometrů. Osmistupňová převodovka tiptronic, 20“ kola a brzdové kotouče se zvlněným okrajem, vzduchové odpružení RS-adaptive air suspension, to vše nalezneme v sériové výbavě.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.