Nejdůležitější model Audi prošel faceliftem, co je nového, jaké převratné novinky si Audi připravilo proti soupeřům od BMW a Mercedesu a jak na nás zapůsobilo vám popíšeme v následujících řádcích.
Audi A6 se na tuzemském trhu těší velké popularitě. Však od roku 1993 se pro něj rozhodlo už více než 11 300 českých řidičů. To, že se jedná o úspěšný model značky dokládá i fakt, že za poslední tři roky se prodalo 500 000 kusů.
Karoserie a design
Náskok díky technice, to je moto Audi a skvěle to dokládá lehká konstrukce karoserie s vysokým podílem hliníku a vysokopevnostních ocelí tvářených za tepla včetně tvrzení, pohotovostní hmotnost (bez řidiče) modelu A6 1.8 TFSI pouhých 1535 kilogramů, což je ve své třídě skutečně obdivuhodné.
S faceliftem přišel i nový design. Proměnou přišla příď vozu, boční prahy a samozřejmě i zadní část. Nový je i design litých kol, kdy nejmenší průměr je 17“ a to kvůli velikosti brzdových kotoučů. Dominantou jsou světlomety, které mohou být buďto sériově xenonové, nebo na přání Matrix LED.
Audi A6 po faceliftu vypadá dravěji, sportovněji a vyváženěji než kdy před tím. Zároveň nepřišla o svůj unikátní šarm a vyřazování mimořádného sebevědomí.
Interiér a ovládání
Audi A6, manažerská limuzína, nabízí prostorný interiér, objem zavazadlového prostoru u modelu A6 Avant je až 1680 litrů. To však není vše. Komfortní sedadla, která můžete mít v nejrůznějších barvených provedení. Samozřejmostí je i sériově dodávané MMI Radio Plus, vyhřívaná sedadla vpředu, handsfree Bluetooth, Audi drive select, komfortní dvouzónová automatická klimatizace, multifunkční volant, tempomat, el. bederní opěrka a Audi Soundsystem.
Pohon
V nabídce najdeme čtyři výkonné a úsporné čtyřválce a čtyři šestiválce, z toho tři motory TFSI a pět motorů TDI, výkon je od 110 kW (150 k) do 245 kW (333 k) a maximum točivého momentu od 320 do 650 N.m. Při zvyšování výkonu došlo zároveň o snížení emisí CO2 až o 22 procent a všechny motory splňují emisní normu Euro 6.
Audi A6 allroad quattro
Jeho devízou je vyšší světlá výška a robustní vzhled s ochrannými kryty spodní části vozu, vzduchové odpružení adaptive air suspension v sériové výbavě. Pod kapotou může být jeden ze čtyř motorů V6.
Audi S6 a S6 Avant
Agregát 4.0 TFSI s výkonem 331 kW (450 k) společně se systémem vypínání válců COD, snoubí provozní efektivitu s vynikajícími jízdními výkony. Základní výbava je 19“ kola, sportovní vzduchové odpružení adaptive air suspension sport a světlomety LED. Na přání můžete mít sportovní výfukovou soustavu s mimořádně sportovním zvukem.
Audi RS 6 Avant
Vrchol nabídky a nejsurovější kombík současnosti pohání 4.0 TFSI s výkonem 412 kW (560 k), samozřejmě disponuje systémem COD, díky kterému se spotřeba udržela na hodnotě 9,6 litru na 100 kilometrů. Osmistupňová převodovka tiptronic, 20“ kola a brzdové kotouče se zvlněným okrajem, vzduchové odpružení RS-adaptive air suspension, to vše nalezneme v sériové výbavě.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.