Nejdůležitější model Audi prošel faceliftem, co je nového, jaké převratné novinky si Audi připravilo proti soupeřům od BMW a Mercedesu a jak na nás zapůsobilo vám popíšeme v následujících řádcích.
Audi A6 se na tuzemském trhu těší velké popularitě. Však od roku 1993 se pro něj rozhodlo už více než 11 300 českých řidičů. To, že se jedná o úspěšný model značky dokládá i fakt, že za poslední tři roky se prodalo 500 000 kusů.
Karoserie a design
Náskok díky technice, to je moto Audi a skvěle to dokládá lehká konstrukce karoserie s vysokým podílem hliníku a vysokopevnostních ocelí tvářených za tepla včetně tvrzení, pohotovostní hmotnost (bez řidiče) modelu A6 1.8 TFSI pouhých 1535 kilogramů, což je ve své třídě skutečně obdivuhodné.
S faceliftem přišel i nový design. Proměnou přišla příď vozu, boční prahy a samozřejmě i zadní část. Nový je i design litých kol, kdy nejmenší průměr je 17“ a to kvůli velikosti brzdových kotoučů. Dominantou jsou světlomety, které mohou být buďto sériově xenonové, nebo na přání Matrix LED.
Audi A6 po faceliftu vypadá dravěji, sportovněji a vyváženěji než kdy před tím. Zároveň nepřišla o svůj unikátní šarm a vyřazování mimořádného sebevědomí.
Interiér a ovládání
Audi A6, manažerská limuzína, nabízí prostorný interiér, objem zavazadlového prostoru u modelu A6 Avant je až 1680 litrů. To však není vše. Komfortní sedadla, která můžete mít v nejrůznějších barvených provedení. Samozřejmostí je i sériově dodávané MMI Radio Plus, vyhřívaná sedadla vpředu, handsfree Bluetooth, Audi drive select, komfortní dvouzónová automatická klimatizace, multifunkční volant, tempomat, el. bederní opěrka a Audi Soundsystem.
Pohon
V nabídce najdeme čtyři výkonné a úsporné čtyřválce a čtyři šestiválce, z toho tři motory TFSI a pět motorů TDI, výkon je od 110 kW (150 k) do 245 kW (333 k) a maximum točivého momentu od 320 do 650 N.m. Při zvyšování výkonu došlo zároveň o snížení emisí CO2 až o 22 procent a všechny motory splňují emisní normu Euro 6.
Audi A6 allroad quattro
Jeho devízou je vyšší světlá výška a robustní vzhled s ochrannými kryty spodní části vozu, vzduchové odpružení adaptive air suspension v sériové výbavě. Pod kapotou může být jeden ze čtyř motorů V6.
Audi S6 a S6 Avant
Agregát 4.0 TFSI s výkonem 331 kW (450 k) společně se systémem vypínání válců COD, snoubí provozní efektivitu s vynikajícími jízdními výkony. Základní výbava je 19“ kola, sportovní vzduchové odpružení adaptive air suspension sport a světlomety LED. Na přání můžete mít sportovní výfukovou soustavu s mimořádně sportovním zvukem.
Audi RS 6 Avant
Vrchol nabídky a nejsurovější kombík současnosti pohání 4.0 TFSI s výkonem 412 kW (560 k), samozřejmě disponuje systémem COD, díky kterému se spotřeba udržela na hodnotě 9,6 litru na 100 kilometrů. Osmistupňová převodovka tiptronic, 20“ kola a brzdové kotouče se zvlněným okrajem, vzduchové odpružení RS-adaptive air suspension, to vše nalezneme v sériové výbavě.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?