Nejdůležitější model Audi prošel faceliftem, co je nového, jaké převratné novinky si Audi připravilo proti soupeřům od BMW a Mercedesu a jak na nás zapůsobilo vám popíšeme v následujících řádcích.
Audi A6 se na tuzemském trhu těší velké popularitě. Však od roku 1993 se pro něj rozhodlo už více než 11 300 českých řidičů. To, že se jedná o úspěšný model značky dokládá i fakt, že za poslední tři roky se prodalo 500 000 kusů.
Karoserie a design
Náskok díky technice, to je moto Audi a skvěle to dokládá lehká konstrukce karoserie s vysokým podílem hliníku a vysokopevnostních ocelí tvářených za tepla včetně tvrzení, pohotovostní hmotnost (bez řidiče) modelu A6 1.8 TFSI pouhých 1535 kilogramů, což je ve své třídě skutečně obdivuhodné.
S faceliftem přišel i nový design. Proměnou přišla příď vozu, boční prahy a samozřejmě i zadní část. Nový je i design litých kol, kdy nejmenší průměr je 17“ a to kvůli velikosti brzdových kotoučů. Dominantou jsou světlomety, které mohou být buďto sériově xenonové, nebo na přání Matrix LED.
Audi A6 po faceliftu vypadá dravěji, sportovněji a vyváženěji než kdy před tím. Zároveň nepřišla o svůj unikátní šarm a vyřazování mimořádného sebevědomí.
Interiér a ovládání
Audi A6, manažerská limuzína, nabízí prostorný interiér, objem zavazadlového prostoru u modelu A6 Avant je až 1680 litrů. To však není vše. Komfortní sedadla, která můžete mít v nejrůznějších barvených provedení. Samozřejmostí je i sériově dodávané MMI Radio Plus, vyhřívaná sedadla vpředu, handsfree Bluetooth, Audi drive select, komfortní dvouzónová automatická klimatizace, multifunkční volant, tempomat, el. bederní opěrka a Audi Soundsystem.
Pohon
V nabídce najdeme čtyři výkonné a úsporné čtyřválce a čtyři šestiválce, z toho tři motory TFSI a pět motorů TDI, výkon je od 110 kW (150 k) do 245 kW (333 k) a maximum točivého momentu od 320 do 650 N.m. Při zvyšování výkonu došlo zároveň o snížení emisí CO2 až o 22 procent a všechny motory splňují emisní normu Euro 6.
Audi A6 allroad quattro
Jeho devízou je vyšší světlá výška a robustní vzhled s ochrannými kryty spodní části vozu, vzduchové odpružení adaptive air suspension v sériové výbavě. Pod kapotou může být jeden ze čtyř motorů V6.
Audi S6 a S6 Avant
Agregát 4.0 TFSI s výkonem 331 kW (450 k) společně se systémem vypínání válců COD, snoubí provozní efektivitu s vynikajícími jízdními výkony. Základní výbava je 19“ kola, sportovní vzduchové odpružení adaptive air suspension sport a světlomety LED. Na přání můžete mít sportovní výfukovou soustavu s mimořádně sportovním zvukem.
Audi RS 6 Avant
Vrchol nabídky a nejsurovější kombík současnosti pohání 4.0 TFSI s výkonem 412 kW (560 k), samozřejmě disponuje systémem COD, díky kterému se spotřeba udržela na hodnotě 9,6 litru na 100 kilometrů. Osmistupňová převodovka tiptronic, 20“ kola a brzdové kotouče se zvlněným okrajem, vzduchové odpružení RS-adaptive air suspension, to vše nalezneme v sériové výbavě.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.