První dojmy: Audi A6, S6 a RS6

ar2, 3. prosince 2014, 11:41 Google+

Nejdůležitější model Audi prošel faceliftem, co je nového, jaké převratné novinky si Audi připravilo proti soupeřům od BMW a Mercedesu a jak na nás zapůsobilo vám popíšeme v následujících řádcích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi A6

Audi A6 | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Audi A6 se na tuzemském trhu těší velké popularitě. Však od roku 1993 se pro něj rozhodlo už více než 11 300 českých řidičů. To, že se jedná o úspěšný model značky dokládá i fakt, že za poslední tři roky se prodalo 500 000 kusů.

Karoserie a design

Náskok díky technice, to je moto Audi a skvěle to dokládá lehká konstrukce karoserie s vysokým podílem hliníku a vysokopevnostních ocelí tvářených za tepla včetně tvrzení, pohotovostní hmotnost (bez řidiče) modelu A6 1.8 TFSI pouhých 1535 kilogramů, což je ve své třídě skutečně obdivuhodné.

S faceliftem přišel i nový design. Proměnou přišla příď vozu, boční prahy a samozřejmě i zadní část. Nový je i design litých kol, kdy nejmenší průměr je 17“ a to kvůli velikosti brzdových kotoučů. Dominantou jsou světlomety, které mohou být buďto sériově xenonové, nebo na přání Matrix LED.

Audi A6 po faceliftu vypadá dravěji, sportovněji a vyváženěji než kdy před tím. Zároveň nepřišla o svůj unikátní šarm a vyřazování mimořádného sebevědomí.

Interiér a ovládání

Audi A6, manažerská limuzína, nabízí prostorný interiér, objem zavazadlového prostoru u modelu A6 Avant je až 1680 litrů. To však není vše. Komfortní sedadla, která můžete mít v nejrůznějších barvených provedení. Samozřejmostí je i sériově dodávané MMI Radio Plus, vyhřívaná sedadla vpředu, handsfree Bluetooth, Audi drive select, komfortní dvouzónová automatická klimatizace, multifunkční volant, tempomat, el. bederní opěrka a Audi Soundsystem.

Pohon

V nabídce najdeme čtyři výkonné a úsporné čtyřválce a čtyři šestiválce, z toho tři motory TFSI a pět motorů TDI, výkon je od 110 kW (150 k) do 245 kW (333 k) a maximum točivého momentu od  320 do 650 N.m. Při zvyšování výkonu došlo zároveň o snížení emisí CO2 až o 22 procent a všechny motory splňují emisní normu Euro 6.

Audi A6 allroad quattro

Jeho devízou je vyšší světlá výška a robustní vzhled s ochrannými kryty spodní části vozu, vzduchové odpružení adaptive air suspension v sériové výbavě. Pod kapotou může být jeden ze čtyř motorů V6.

Audi S6 a S6 Avant

Agregát 4.0 TFSI s výkonem 331 kW (450 k) společně se systémem vypínání válců COD, snoubí provozní efektivitu s vynikajícími jízdními výkony. Základní výbava je 19“ kola, sportovní vzduchové odpružení adaptive air suspension sport a světlomety LED. Na přání můžete mít sportovní výfukovou soustavu s mimořádně sportovním zvukem.

Audi RS 6 Avant

Vrchol nabídky a nejsurovější kombík současnosti pohání 4.0 TFSI s výkonem 412 kW (560 k), samozřejmě disponuje systémem COD, díky kterému se spotřeba udržela na hodnotě 9,6 litru na 100 kilometrů. Osmistupňová převodovka tiptronic, 20“ kola a brzdové kotouče se zvlněným okrajem, vzduchové odpružení RS-adaptive air suspension, to vše nalezneme v sériové výbavě.

Vytisknout

Diskuze: První dojmy: Audi A6, S6 a RS6

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Askaniadesign

Na Ukrajině se připravuje supersport

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud