Dnes jsme měli možnost se poprvé seznámit s novým Passatem. Jak se opět potvrdilo, Passat nastolil nová měřítka ve své třídě.
Volkswagen představil v červenci v Postupimi ve světové premiéře nový model Passat. A nedávno oslavila osmá generace bestselleru výstavní premiéru jako jedna z hlavních hvězd Pařížského autosalonu 2014. Dalším krokem je uvedení nového Passatu na trh, k němuž dojde nejprve v polovině listopadu v Německu. O pouhý týden později začne uvádění na evropské trhy. Ostatní mezinárodní trhy a verze s pravostranným řízením budou postupně následovat od roku 2015. U tohoto vozu je všechno nové. Design, technika, motory, možnosti. Passat kromě toho stanovuje nová měřítka snížením hmotnosti až o 85 kg a hodnotami spotřeby paliva, které jsou až o 20 procent nižší. Passat bude poprvé nabízen jako Passat GTE s hybridním pohonem s možností vnějšího nabíjení.
22 milionů vyrobených vozů. Osmá generace Passatu je nejnovější verzí světového bestselleru. Včetně všech derivátů bylo již vyrobeno téměř 22 milionů vozů tohoto typu. Jen v roce 2013 se rozhodlo více než 1,1 milionu lidí pro nějaký model této řady. Teoreticky byl v uplynulém roce každých 29 sekund někde na zemi prodán jeden vůz Passat, resp. Magotan (v Číně). Dva Passaty za minutu, 126 za hodinu a více než 3000 za den. Volkswagen Passat je nejúspěšnějším modelem koncernu.
Exteriér
Design nového Passatu spojuje stylovou čistotu se silným vyzařováním. Je to design, který není módní, ale moderní. Design, který není náhodný, ale expresivní. Design, u něhož dává každá linie smysl. Design, který dá své době charakter. Nový Passat vznikl na základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Díky této platformě bylo možné vytvořit mnohem dynamičtější proporce (mj. nižší karoserie, delší rozvor, větší kola) a zároveň vylepšit uspořádání interiéru. Při zachování všech funkčních předností získal Passat výrazně nápadnější charisma, exkluzivitu a dynamiku. Díky nově vyvinutým předním světlometům LED (sériově od „Highline“) a ve všech verzích sériově dodávaným zadním světlometům LED si Passat zachovává nezaměnitelný vzhled dokonce i za tmy. Nový Volkswagen Passat je v obou karosářských variantách, Limuzína i Variant, vozem, jehož čistý a dynamický design snese srovnání i s vozy z vyššího segmentu. Nejúspěšnější služební vůz v Evropě tak boří hranice mezi střední a vyšší střední třídou, mezi segmenty B a C.
Interiér
V souladu s expresivním exteriérem navrhli designéři inte-riér, jehož estetika, čistota tvarů a vysoká kvalita harmonicky kore-spondují s kvalitní celkovou koncepcí osmé generace Passatu. Inte-riér je ještě avantgardnější a exkluzivnější než dosud díky mnoha novým designérským řešením, mezi něž patří výrazný horizontální, nepřerušovaný pás s výdechy ventilační soustavy a inovativní technologie, jako jsou interaktivní digitální přístroje Active Info Display, Head-up-Display nebo extrémně tenké pásy dekoračního osvětlení (Paket Ambiente).
Asistenční systémy a pohon
Více komfortu a bezpečnosti. Díky novým asistenčním, informač-ním, zábavním a komfortním systémům je individuální mobilita tr-vale udržitelnější, propojenější, komunikativnější, dynamičtější a ještě bezpečnější. Passat se tak stal všestranně nadaným vozem, je-hož technika překračuje hranice segmentů. Mezi nová technická ře-šení patří – kromě digitálních přístrojů Active Info Display a Head-up-Display – například zábavní systém Volkswagen Media Control pro tablety pro cestující vzadu, založený na aplikacích, dále Front Assist s funkcemi nouzového brzdění City Brake a rozpoznávání chodců, jakož i tři světové novinky v podobě asistenčních systémů Emergency Assist (zastavení vozidla, pokud řidič nereaguje), Trailer Assist (asistované manévrování s přívěsem) a Traffic Jam Assist (asistent pro jízdu v popojíždějící dopravní koloně).
Deset motorů TSI a TDI.
Nový Passat bude nabízen s deseti přepl-ňovanými motory s přímým vstřikováním paliva (zážehové TSI a vznětové TDI), jejichž výkony pokrývají rozpětí od 88 kW/120 k do 206 kW/280 k. Všechny motory jsou v modelové řadě Passat novinkou. Spotřeba motorů a analogicky i jejich emise CO2 byly sníženy až o 20 procent. Všechny verze jsou vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie. Pro každou variantu motoru je na přání k dispozici dvouspojková převodovka (DSG), která se v kombinaci s nejvýkonnějšími motory dodává dokonce sériově.
Hybridní systém typu plug-in s výkonem 160 kW/218 k. Poprvé bude pro tuto modelovou řadu v nabídce hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení (zážehový motor TSI o výkonu 115 kW plus elektromotor o výkonu 85 kW): Passat GTE. Se systémovým výkonem 160 kW/218 k to bude dosud nejvýkonnější „plug-in hybrid“ značky Volkswagen. Hybridní Passat ujede čistě elektricky, tedy s nulovými emisemi, až 50 kilometrů na jedno nabití.
TSI – přehled zážehových motorů.
Nabídka zážehových motorů začíná jednotkou s výkonem 92 kW/125 k. Dalším stupněm je TSI o výkonu 110 kW/150 k s aktivním systémem vypínání válců ACT. Přeplňovaný motor 1,4 litru s přímým vstřikováním benzinu zaujme svou spotřebou 4,9 l/100 km (emise CO2: 115 g/km) – o 1,3 l/100 km, resp. o 20 % méně než srovnatelný předchůdce. Další výkonové stupně: 132 kW/180 k, 162 kW/220 k a 206 kW/280 k. Motor TSI hybridní verze s možností vnějšího nabíjení dosahuje výkonu 115 kW/156 k. Modely s výkonem 220 k a 280 k, jakož i Passat GTE jsou sériově vybaveny převodovkou DSG.
TDI – přehled vznětových motorů.
Paleta vznětových motorů bu-de v době zahájení prodeje zahrnovat kromě výše uvedené vrcholné verze o výkonu 176 kW/240 k ještě jednu jednotku 2.0 TDI o výkonu 110 kW/150 k (spotřeba: 4,1 l/100 km; emise CO2: 108 g/km). Do konce roku 2014 budou následovat vznětové motory 1.6 TDI s výkonem 88 kW/120 k a 2.0 TDI s výkonem 140 kW/190 k. V roce 2015 přijde na trh ještě úspornější Passat TDI BlueMotion s výkonem 88 kW/120 k.
Vrcholné TDI s výkonem 240 k.
Technickou lahůdkou je nejvýkonnější čtyřválcový turbodiesel TDI všech dob, nabízený značkou Volkswagen. Nový dvoulitr s dvojitým přeplňováním dosahuje nej-vyššího výkonu 176 kW/240 k a spotřebuje pouhých 5,3 l/100 km (emise CO2: 139 g/km). Limuzína, poháněná tímto motorem, může jet nejvyšší rychlostí 240 km/h, v případě verze Variant to je 238 km/h. Vzhledem k vysokému maximu točivého momentu 500 N.m bude Passat o výkonu 240 k sériově vybaven pohonem všech kol 4MOTION a novou sedmistupňovou převodovkou DSG.
Varianty výbav
Tři výbavové linie. Volkswagen uvede nový Passat na trh, stejně jako předchůdce, ve třech výbavových liniích Trendline, Comfortli-ne a Highline. Již Passat Trendline disponuje rozsáhlou sériovou výbavou. Součástí vnější výbavy jsou 16“ kola s pneumatikami s šířkou 215 mm a zadní světlomety LED. Výbava interiéru zahrnuje například středovou loketní opěrku vpředu s odkládací schránkou a výškovým seřizováním mezi předními sedadly. Mezi funkční výbavu modelu Passat Trendline patří mimo jiné bezklíčový systém Keyless Go (spouštění a vypínání motoru tlačítkem), funkce rozpoznávání únavy řidiče, multikolizní brzda, ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách, rádio „Composition Colour“ s 5“ dotykovým displejem, multifunkční ukazatel „Plus“, světlomety pro denní svícení, asistent pro rozjezd do kopce, funkce Auto Hold, režim setrvačné jízdy (u DSG) a klimatizace. Všechny modely jsou navíc vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie. Ještě exkluzivněji vybavený Passat Comfortline je navíc sériově vybaven mimo jiné systémem Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City Brake. V případě vrcholné verze Passat Highline jsou do sériové výbavy zařazeny kromě klasických prvků, jako je čalounění kombinací kůže a Alcantary, dokonce i světlomety LED.
Jízdní dojmy Passat Variant 2,0 TDI 110 kW DSG
Dlouho jsem se nerozmýšlel, který konkrétní vůz si na prezentaci vyzkouším. Vybral jsem si nejprodávanější variantu. Tedy kombík s dvoulitrovým dieselem s výkonem 110 kW (150 koní) a s automatem, tedy klasická varianta business třídy.
Po nasoupení vás opět ohromí, jak dobře umí Volkswagen uspořádat interiér, s jakou lehkostí naleznete optimální pozici za volantem a jak intuitivně lze vše ovládat. Bude to znít trochu přehnaně, ale s jistou dávkou nadsázky mohu říci, že jsem si auto téměř "oblékl". Městská trasa nemohla zcela prověřit jízdní vlastnosti, chyběl delší úsek dálnice, kde se Passat bude pohybovat velmi často.
Ve městě se však pohyboval s lehkostí a jistotou, příjemně nastavená tuhost posilovače řízení v kombinaci s bezchybně pracující automatickou převodovkou DSG a také Traffic Jam asistentem, se proplétání městem stává o mnoho pohodovější. Podvozek i se 17" koly zvládá filtrovat nerovnosti velmi zdatně, ale nikoliv bezchybně. Delší nerovnost se už ale od podvozku ozve.
Dvoulitrový vznětový čtyřválec má síly dostatek a stejně tomu bude i na dálnici. V měském provozu jsme 20 km trasu projeli se spotřebou 7,2 litru na 100 km. A to se jednalo o vychladnutý motor a samozřejmě ještě nezajetý.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?