Mazda představila kromě nové CX-3 i omlazenou CX-5 pro rok 2016 na výstavě Los Angeles Auto Show.
Do prodeje dorazí v příštím roce a facelift přinesl vozu osvěžující design. Ten zahrnuje novou masku chladiče a změněné světlomety. Crossover má i nová 19-palcová hliníková kola a aktualizovaný barevnou paletu laků karoserie. Nový je zde stříbrný lak Sonic a titanově šedá Flash Mica.
Větší změny se vyskytují v kabině, kde návrháři instalovali kvalitnější materiály a nepatrně přepracovali středovou konzolu. Nové čalounění, lepší sedačky a více zvukové izolace, i to přináší aktualizovaná CX-5. Mezi standardní prvky výbavy se zařadí elektronická parkovací brzda a infotainment systém Mazda Connect.
Ve Spojených státech bude model nabízen s 2,0-litrovým zážehovým motorem SKYACTIV-G s výkonem 155 koní a s 203 Nm točivého momentu. Zákazníci si mohou objednat také 2,5-litrový benzínový motor SKYACTIV-G s výkonem 184 koní a s 249 Nm točivého momentu.
Zákazník v Evropě dostane na výběr z více motorů:
2,0-litrový SKYACTIV-G benzín s 160 koňmi a 208 Nm točivého momentu
2,0-litrový SKYACTIV-G benzín s 165 koňmi a 210 Nm točivého momentu
2,5-litrový SKYACTIV-G benzín s 192 koňmi a 256 Nm točivého momentu
2,2-litrový SKYACTIV-D diesel s 150 koňmi a 380 Nm točivého momentu
2,2-litrový SKYACTIV-D diesel s 175 koňmi a 420 Nm točivého momentu
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.