Pakety M Performance přinesou karbonové díly, Alcantaru, ale také zvýšení výkonu.
Na Essen Motor Show, zveřejní německý výrobce automobilů BMW nový program M Performance, který je šitý na míru modelům X3, X4 a také M4 kupé, ale také i pro verzi kabriolet.
Novinka přináší změny na exteriéru, v interiéru a také pod kapotou. V nabídce budou nové karbonové díly na karoserii, litá kola s nový designem o průměru až 21 palců. V interiéru se zase nebude šetřit Alcantarou, kterou může být čalouněný i volant s ruční brzdou, ale také třeba strop, přístrojová deska nebo výplně dveří.
Pro modely X3 a X4 bude v nabídce úprava výkonu, respektive jeho navýšení. Týká se to verze xDriv30d, která posilní o 20 kW. Tím se výsledný výkon navýší na zajímavých 210 kW (286 koní) a točivý moment bude mít kulatou hodnotu 600 N.m.
V praxi to znamená lepší dynamické vlastnosti. Například sprint z 0 na 100 km/h zvládne o 0,3 sekundy rychleji, to je v případě X4 pouhých 5,5 sekundy, X3 to zvládne za 5,6 sekundy. Pro M4 v nabídce úprava výkonu není, ale „pouze“ titanový výfuk, který přináší velmi zajímavý zvuk a hlavně snížení hmotnosti.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?