Audi A1 a A1 Sportback čeká facelift, mimo jiné přinese i tříválcový diesel ale i benzín.
Po faceliftu Audi A6 a Audi Q3, si německá značka připravila facelift pro nejmenší model v nabídce. Nový svěží design přináší pro A1 novou masku chladiče, novou grafiku světlometů a nové barvy. Navíc obě varianty narostli o dva centimetry v délce a tudíž měří už 3,98 metru.
Uvnitř nalezneme nejnovější MMI infotaintment, který umí pro pasažéry vytvořit Wi-Fi hotstpot. Jistá dávka individualizace je zde samozřejmostí. Můžete si tak navolit barvu obrouček ventilace, nebo potisky na karoserii.
Klíčové novinky jsou dvě. Obě se týkají motorů. V nabídce přibyly dva tříválce. Prvním z nich je litrový tříválec s výkonem 95 koní (71 kW), který bude nově tvořit základ nabídky (doposud to byl motor 1,2 TSI). Pro vyznavače vznětových motorů tu je nový tříválcový diesel s objemem válců 1,4 litru, který disponuje výkonem 90 koní (67 kW) a v kombinovaném provozu spotřebuje pouhých 4,3 litrů na sto kilometrů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.