Nejdůležitější novinkou druhého pololetí pro značku Land Rover, tak jej můžeme definovat, je to Discovery Sport, náhrada za Freelander.
První Land Rover Discovery Sport sjel z montážní linky ve Velké Británii. Pod kapotou měl přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr s výkonem 240 koní (179 kW) a 338 N.m. točivého momentu.
I přesto, že šlo o první vyrobený exemplář, tak nejčastěji budou linku opouštět vznětové motorizace. Pro Evropské zákazníky nejzajímavější bude vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru, který nese označení SD4 a produkuje výkon 139 kW (190 koní).
Sama automobilka a její vedení jsou na nový Discovery Sport velmi hrdí. Sám ředitel Murray Dietsch podotkl, že jej naplňuje radostí vidět první vyrobený Discovery Sport, který opět proslaví výrobní závod Halewood po celém světě a tím pádem i automobilku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.