Nejdůležitější novinkou druhého pololetí pro značku Land Rover, tak jej můžeme definovat, je to Discovery Sport, náhrada za Freelander.
První Land Rover Discovery Sport sjel z montážní linky ve Velké Británii. Pod kapotou měl přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr s výkonem 240 koní (179 kW) a 338 N.m. točivého momentu.
I přesto, že šlo o první vyrobený exemplář, tak nejčastěji budou linku opouštět vznětové motorizace. Pro Evropské zákazníky nejzajímavější bude vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru, který nese označení SD4 a produkuje výkon 139 kW (190 koní).
Sama automobilka a její vedení jsou na nový Discovery Sport velmi hrdí. Sám ředitel Murray Dietsch podotkl, že jej naplňuje radostí vidět první vyrobený Discovery Sport, který opět proslaví výrobní závod Halewood po celém světě a tím pádem i automobilku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?