Fiat se rozhodl s představením modelu 500X nijak nezahálet a tak představil uvítací edici s názvem 500x Opening Edition.
Ta půjde do prodeje na začátku příštího roku a k dispozici bude s červeným lakem karoserie a v šedém laku Art Grey. Speciálné edice se vyznačuje i tónovanými zadními okny, speciálními dekory a koly o rozměru 18 palců. Vůz má také automatickou klimatizaci, senzor deště a automatické světlomety. Mezi další přednosti patří elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko a infotainment systém Uconnect s GPS navigací.
K dispozici budou dva motory, včetně 1,6 litrového motoru Multijet II s výkonem 120 koní a 1,4 litrového MultiAir II se 140 koňmi. Bohužel, zvláštní vydání bude opět k dispozici výhradně s pohonem předních kol. Pokud potřebujete pohon všech kol, budete si muset zvolit verzi s motorem o objemu 2,0 litru MultiJet II, který vyvíjí výkon 140 koní. Ten je navíc spojen s devíti-stupňovou automatickou převodovkou.
Fiat 500X Opening Edition bude k dispozici v Itálii, Německu, Francii, Španělsku a Švýcarsku. Výroba bude omezena na 2000 kusů a ceny začínají na 21,900 Eurech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.