Fiat 500X představili Italové v Paříži, ti si ostatně od něj slibují velké úspěchy, vyvstává tak otázka, proč by měl mít úspěch?
Kompaktní crossover, přesně tak jej představuje Fiat, ač je to krapet zavádějící, nemůžeme mu to mít za zlé. Pětistovka se neprodává příliš dobře, zachránit by jí mohla 500X, připravená na všechny nástrahy divočiny, tedy spíše města.
Fiat 500X je šestým členem „rodiny“ stylových pětistovek. Staví se vedle klasické 500, 500C, 500L, 500L Trekking a 500L Living. Každý se něčím odlišuje a nezřídka jsou to výrazné rozdíly, však mají sloužit každý jiné cílové skupině zákazníků. Základ mají však všichni stejný, a to kultovní Fiat 500.
Pod kapotou bude v 500X pracovat 1,4 Turbo MultiAir II, s pohonem předních kol a šestistupňovou převodovkou. Výkon bude mít 140 koní (104kW). Silnější 1,6 MultiJet II bude disponovat výkonem 120 koní (90kW). V nabídce bude také pohon všech kol a také nové devítistupňová automatická převodovka. Nebudou chybět ani dieselové agregáty.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?