Fiat 500X představili Italové v Paříži, ti si ostatně od něj slibují velké úspěchy, vyvstává tak otázka, proč by měl mít úspěch?
Kompaktní crossover, přesně tak jej představuje Fiat, ač je to krapet zavádějící, nemůžeme mu to mít za zlé. Pětistovka se neprodává příliš dobře, zachránit by jí mohla 500X, připravená na všechny nástrahy divočiny, tedy spíše města.
Fiat 500X je šestým členem „rodiny“ stylových pětistovek. Staví se vedle klasické 500, 500C, 500L, 500L Trekking a 500L Living. Každý se něčím odlišuje a nezřídka jsou to výrazné rozdíly, však mají sloužit každý jiné cílové skupině zákazníků. Základ mají však všichni stejný, a to kultovní Fiat 500.
Pod kapotou bude v 500X pracovat 1,4 Turbo MultiAir II, s pohonem předních kol a šestistupňovou převodovkou. Výkon bude mít 140 koní (104kW). Silnější 1,6 MultiJet II bude disponovat výkonem 120 koní (90kW). V nabídce bude také pohon všech kol a také nové devítistupňová automatická převodovka. Nebudou chybět ani dieselové agregáty.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?