Konkurent pro BMW M3 či M4 nebo pro Audi RS4, z dílny Mercedesu-Benz a jeho divize AMG přichází potají ač se můžeme těšit na vytříbený zvuk jeho zázračného osmiválce.
Již dřív nám Mercedes poodhalil jak asi bude nový C-Class ve své nejsilnější verzi AMG vypadat. Tenkrát nám představil AMG paket, který se příliš neliší od samotné verze 63 AMG. Ta obléká svalnatý kabát, nechybí výrazný zadní difuzor nebo čtveřice koncovek výfuků.
Srdcem vozu je osmiválec o objemu 4,0 litru. Ten je přeplňován dvojící turbodmychadel. Výkonu má na rozdávání. Konkrétně 475 koní (350 kW) a maximum točivého momentu 650 N.m. Silnější verze S se chlubí 510 koňmi (375 kW) a 700 N.m. Tuto sílu přenáší na kovaná kola pomocí sedmistupňového automatu AMG Speedshift.
Výkony jsou dech beroucí. Stovku pokoří za 4,2 sekundy (4,1 sekundy v případě verze S) a maximální rychlost je opět omezena na 250 km/h a to v případě obou verzí. K dispozici budou speciální adaptivní tlumiče AMG Ride Control a vrtané kotouče o rozměru 360 mm vpředu a 330 mm vzadu. Verze S navíc disponuje kotouči z kompozitních materiálů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?