Konkurent pro BMW M3 či M4 nebo pro Audi RS4, z dílny Mercedesu-Benz a jeho divize AMG přichází potají ač se můžeme těšit na vytříbený zvuk jeho zázračného osmiválce.
Již dřív nám Mercedes poodhalil jak asi bude nový C-Class ve své nejsilnější verzi AMG vypadat. Tenkrát nám představil AMG paket, který se příliš neliší od samotné verze 63 AMG. Ta obléká svalnatý kabát, nechybí výrazný zadní difuzor nebo čtveřice koncovek výfuků.
Srdcem vozu je osmiválec o objemu 4,0 litru. Ten je přeplňován dvojící turbodmychadel. Výkonu má na rozdávání. Konkrétně 475 koní (350 kW) a maximum točivého momentu 650 N.m. Silnější verze S se chlubí 510 koňmi (375 kW) a 700 N.m. Tuto sílu přenáší na kovaná kola pomocí sedmistupňového automatu AMG Speedshift.
Výkony jsou dech beroucí. Stovku pokoří za 4,2 sekundy (4,1 sekundy v případě verze S) a maximální rychlost je opět omezena na 250 km/h a to v případě obou verzí. K dispozici budou speciální adaptivní tlumiče AMG Ride Control a vrtané kotouče o rozměru 360 mm vpředu a 330 mm vzadu. Verze S navíc disponuje kotouči z kompozitních materiálů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.