Dacia se nechce situovat do „levné“ značky. I proto nabízí lépe vybavené verze včetně verzí Stepway, které se těší velké oblibě. Dalšími v nabídce jsou Dokker a Lodgy.
Plastové lemy o podběhů a prahů s plastovými nárazníky, můžeme vídat na vozech jako je Volkswagen Passat, Škoda Superb a Octavia, Volvo XC90 a nebo Audi A6. Nezřídka tyto verze stojí daleko přes milion korun a poslední dobou se těší velkého zájmu. Stejně tomu je i u levnějších a menších modelů.
Dacia s „oplastováním“ začala již u první generaci Sandera. Nové Sandero je opět v nabídce ve verzi Stepway, což dokazuje, že i zákazníci preferující cenu, mají o takové auto zájem. Vyšší světlá výška, měkčí pružiny, ochranné plechy na podvozku a plastové doplňky působí na majitele takového vozu, velmi prakticky a odolně. To, že auto má stále hnanou jen přední nápravu a je bez jakékoliv „offroad“ elektroniky, nikoho netrápí. Však polní cestu zvládne také. A konec konců, jedná se jen o „stylovku“. Proto není divu, že se Dacia rozhodla svou nabídku Stapway rozšířit.
Jak dodávka Dokker tak i MPV Lodgy, se budou pyšnit nápisy Stapway a všemi „vylepšeními“ s tím souvisejícími. Výbava takových modelů bude samozřejmě trochu lepší, než u modelů s cenou „již od“. Designu „offroad“ se nedočká jen exteriér, ale také kokpit, kde přibude několik detailů. K dispozici bude identická výbava, jako v případě ostatních verzí.
Zdroj: Dacia
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.