Renault oficiálně uvádí na trh městský model Twingo. V mnohém je převratný a nabízí to, co většina konkurence ne. Přesto to bude mít v Čechách velmi těžké. První dojmy, zásadní postřehy i další informace jsme pro vás zjišťovali na tiskové konferenci.
Twingo – legenda malých automobilů
První Twingo představil Renault v roce 1993. V ten samí rok přišel do Čech oficiální importér Renault a při příchodu představil Twingo jako první importovaný vůz ze západní Evropy s cenou pod 300 tisíc korun. Od té doby prošel facelifty i modernizací. Dnes vám představíme již třetí generaci.
Segment městských vozů představuje v Evropě 10% trhu, v Čechách je to necelé 4%. Přesto se jedná o jeden z nejstabilnějších segmentů, který je velmi citlivý na ceny „již od“ a zároveň tu je výrazná konkurence.
Design – sympatická barevná tvář
Nové Twingo pokračuje v duchu prvního Twinga a zároveň nese prvky nového designového jazyka Renaultu. Charakteristické pro jeho design je hravost a barevnost. Přitom barva hraje velmi důležitou roli. Možnost individualizace a nabídka barevných kombinací exteriéru a v interiéru je vskutku široká.
Krátká příď prodloužení rozvoru a zkrácení převisů karoserie vytvořilo kompaktní siluetu dlouhou pouhých 3,59 m, což je o 100 mm méně než u předchůdce. To se však neodrazilo v prostoru uvnitř vozu.
Interiér – dostatek prostoru pro čtyři cestující
Díky modularitě a řešení pohonu a nabízí Twingo téměř rovnou podlahu, což přispívá k většímu prostoru pro všechny čtyři cestující. Pohodlí naleznou v příčném i podélném prostoru. Zároveň nabízí 188 litrů zavazadlového prostoru a po posunutí zadních sedadel až 219 litrů. Ty lze sklopit stejně tak i sedadlo spolujezdce a tím vytvořit ložnou plochu 2,31 m.
V interiéru je spousta dekoračních prvků, které můžete, díky pestré nabídce, mít v různých barvách a své Twingo si tak individualizovat. Pohodlná přední sedadla rychle nastavíte tak, jak je vám příjemné stejně tak si nepolohujete i volant. K dispozici je univerzální držák na chytrý telefon, který s aplikací R&GO proměníte v multimediální přístroj s navigací zdarma. Popřípadě si můžete doobjednat nejnovější verzi systému R-Link s kapacitním displejem.
Koncepce – překvapivé řešení
Jednou z nesporných výhod nového Twinga je umístění motoru vzadu s pohonem zadní nápravy. Tím se dobře rozložila hmotnost (konkrétně 45 : 55 ve prospěch zadní nápravy), ale také se uvolnil prostor u přední nápravy. Díky tomu se přední kola můžou natočit o 45°, což je o cca. 15 více, než u konkurence. Poloměr otáčení 4,3 metru oceníte zvláště ve městě, kde se Twingo cítí nejlépe.
Motorizace – jde to s turbem i bez
V nabídce jsou dvě motorizace. Silnější označená TCE 90 je známou tříválcovou přeplňovanou devítistovkou, která pohání Clio nebo i Captur. Disponuje výkonem 90 koní a maximem točivého momentu 135 N.m. Spotřeba paliva je v kombinovaném cyklu 4,3 litru a vypouští jen 99 g CO2 na kilometr.
Druhou motorizací je SCE 70. Jedná se o atmosférický tříválec s objemem jednoho litru a poskytovaným výkonem 70 koní a 91 N.m. točivého momentu. Spotřebu vykazuje o trochu vyšší než přeplňovaný agregát. Konkrétně 4,5 litru na 100 km. Jedná se o motorizaci určenou převážně na městský provoz, přičemž přeplňovaná 0,9 Tce zvládne mimoměsto bez ztráty důstojnosti.
Rozhovor s ředitelem Renault Česká Republika, Zdeňkem Gruntem:
Kde se bude nové Twingo vyrábět?
Výroba Twinga bude probíhat ve Slovinském závodě, kde se bude vyrábět společně se Smartem ForTwo, který bude využívat stejné podvozkové platformy. Ostatně, vývoj probíhal ve Francii pod vedením vývojářů od Renaultu se spolupráci Daimleru.
Jak je vyřešeno chlazení motoru, který je umístěn vzadu?
Chladící systém je umístěn pod přední kapotou a s motorem je propojen trubicovým systémem.
Bude k dispozici rezervní kolo?
Nebude. Z dvou důvodů. Prvním je samotná koncepce vozidla a druhým je rozdílný rozměr pneumatik vpředu a vzadu. Kdy jsou zadní pneumatiky širší z důvodu zvýšení bezpečnosti, zlepšení přenášení výkonu na vozovku a lepším jízdním vlastnostem.
Plánuje Renault příchod verze R.S.? Zadní pohon si o to přímo žádá…
Ještě je velmi brzy mluvit o příchodu sportovní verze. Koncept Twin´Run přijala veřejnost velmi pozitivně, proto nyní automobilka zkoumá možnosti vývoje sportovnějšího Twinga.
Cena „již od“ je 214 900 korun, přičemž si můžete Twingo pořídit i na třetinové splátky bez navýšení a třikrát zaplatit 71 633 korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.