Renault oficiálně uvádí na trh městský model Twingo. V mnohém je převratný a nabízí to, co většina konkurence ne. Přesto to bude mít v Čechách velmi těžké. První dojmy, zásadní postřehy i další informace jsme pro vás zjišťovali na tiskové konferenci.
Twingo – legenda malých automobilů
První Twingo představil Renault v roce 1993. V ten samí rok přišel do Čech oficiální importér Renault a při příchodu představil Twingo jako první importovaný vůz ze západní Evropy s cenou pod 300 tisíc korun. Od té doby prošel facelifty i modernizací. Dnes vám představíme již třetí generaci.
Segment městských vozů představuje v Evropě 10% trhu, v Čechách je to necelé 4%. Přesto se jedná o jeden z nejstabilnějších segmentů, který je velmi citlivý na ceny „již od“ a zároveň tu je výrazná konkurence.
Design – sympatická barevná tvář
Nové Twingo pokračuje v duchu prvního Twinga a zároveň nese prvky nového designového jazyka Renaultu. Charakteristické pro jeho design je hravost a barevnost. Přitom barva hraje velmi důležitou roli. Možnost individualizace a nabídka barevných kombinací exteriéru a v interiéru je vskutku široká.
Krátká příď prodloužení rozvoru a zkrácení převisů karoserie vytvořilo kompaktní siluetu dlouhou pouhých 3,59 m, což je o 100 mm méně než u předchůdce. To se však neodrazilo v prostoru uvnitř vozu.
Interiér – dostatek prostoru pro čtyři cestující
Díky modularitě a řešení pohonu a nabízí Twingo téměř rovnou podlahu, což přispívá k většímu prostoru pro všechny čtyři cestující. Pohodlí naleznou v příčném i podélném prostoru. Zároveň nabízí 188 litrů zavazadlového prostoru a po posunutí zadních sedadel až 219 litrů. Ty lze sklopit stejně tak i sedadlo spolujezdce a tím vytvořit ložnou plochu 2,31 m.
V interiéru je spousta dekoračních prvků, které můžete, díky pestré nabídce, mít v různých barvách a své Twingo si tak individualizovat. Pohodlná přední sedadla rychle nastavíte tak, jak je vám příjemné stejně tak si nepolohujete i volant. K dispozici je univerzální držák na chytrý telefon, který s aplikací R&GO proměníte v multimediální přístroj s navigací zdarma. Popřípadě si můžete doobjednat nejnovější verzi systému R-Link s kapacitním displejem.
Koncepce – překvapivé řešení
Jednou z nesporných výhod nového Twinga je umístění motoru vzadu s pohonem zadní nápravy. Tím se dobře rozložila hmotnost (konkrétně 45 : 55 ve prospěch zadní nápravy), ale také se uvolnil prostor u přední nápravy. Díky tomu se přední kola můžou natočit o 45°, což je o cca. 15 více, než u konkurence. Poloměr otáčení 4,3 metru oceníte zvláště ve městě, kde se Twingo cítí nejlépe.
Motorizace – jde to s turbem i bez
V nabídce jsou dvě motorizace. Silnější označená TCE 90 je známou tříválcovou přeplňovanou devítistovkou, která pohání Clio nebo i Captur. Disponuje výkonem 90 koní a maximem točivého momentu 135 N.m. Spotřeba paliva je v kombinovaném cyklu 4,3 litru a vypouští jen 99 g CO2 na kilometr.
Druhou motorizací je SCE 70. Jedná se o atmosférický tříválec s objemem jednoho litru a poskytovaným výkonem 70 koní a 91 N.m. točivého momentu. Spotřebu vykazuje o trochu vyšší než přeplňovaný agregát. Konkrétně 4,5 litru na 100 km. Jedná se o motorizaci určenou převážně na městský provoz, přičemž přeplňovaná 0,9 Tce zvládne mimoměsto bez ztráty důstojnosti.
Rozhovor s ředitelem Renault Česká Republika, Zdeňkem Gruntem:
Kde se bude nové Twingo vyrábět?
Výroba Twinga bude probíhat ve Slovinském závodě, kde se bude vyrábět společně se Smartem ForTwo, který bude využívat stejné podvozkové platformy. Ostatně, vývoj probíhal ve Francii pod vedením vývojářů od Renaultu se spolupráci Daimleru.
Jak je vyřešeno chlazení motoru, který je umístěn vzadu?
Chladící systém je umístěn pod přední kapotou a s motorem je propojen trubicovým systémem.
Bude k dispozici rezervní kolo?
Nebude. Z dvou důvodů. Prvním je samotná koncepce vozidla a druhým je rozdílný rozměr pneumatik vpředu a vzadu. Kdy jsou zadní pneumatiky širší z důvodu zvýšení bezpečnosti, zlepšení přenášení výkonu na vozovku a lepším jízdním vlastnostem.
Plánuje Renault příchod verze R.S.? Zadní pohon si o to přímo žádá…
Ještě je velmi brzy mluvit o příchodu sportovní verze. Koncept Twin´Run přijala veřejnost velmi pozitivně, proto nyní automobilka zkoumá možnosti vývoje sportovnějšího Twinga.
Cena „již od“ je 214 900 korun, přičemž si můžete Twingo pořídit i na třetinové splátky bez navýšení a třikrát zaplatit 71 633 korun.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?