První dojmy: Renault Twingo 0,9 Tce

ar2, 10. září 2014, 10:05 Google+

Renault oficiálně uvádí na trh městský model Twingo. V mnohém je převratný a nabízí to, co většina konkurence ne. Přesto to bude mít v Čechách velmi těžké. První dojmy, zásadní postřehy i další informace jsme pro vás zjišťovali na tiskové konferenci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
renault twingo  /  wind

renault twingo / wind | foto: Renault

Sdílejte článek

 

Twingo – legenda malých automobilů

První Twingo představil Renault v roce 1993. V ten samí rok přišel do Čech oficiální importér Renault a při příchodu představil Twingo jako první importovaný vůz ze západní Evropy s cenou pod 300 tisíc korun. Od té doby prošel facelifty i modernizací. Dnes vám představíme již třetí generaci.

Segment městských vozů představuje v Evropě 10% trhu, v Čechách je to necelé 4%. Přesto se jedná o jeden z nejstabilnějších segmentů, který je velmi citlivý na ceny „již od“ a zároveň tu je výrazná konkurence.

Design – sympatická barevná tvář

Nové Twingo pokračuje v duchu prvního Twinga a zároveň nese prvky nového designového jazyka Renaultu. Charakteristické pro jeho design je hravost a barevnost. Přitom barva hraje velmi důležitou roli. Možnost individualizace a nabídka barevných kombinací exteriéru a v interiéru je vskutku široká.

Krátká příď prodloužení rozvoru a zkrácení převisů karoserie vytvořilo kompaktní siluetu dlouhou pouhých 3,59 m, což je o 100 mm méně než u předchůdce. To se však neodrazilo v prostoru uvnitř vozu.

Interiér – dostatek prostoru pro čtyři cestující

Díky modularitě a řešení pohonu a nabízí Twingo téměř rovnou podlahu, což přispívá k většímu prostoru pro všechny čtyři cestující. Pohodlí naleznou v příčném i podélném prostoru. Zároveň nabízí 188 litrů zavazadlového prostoru a po posunutí zadních sedadel až 219 litrů. Ty lze sklopit stejně tak i sedadlo spolujezdce a tím vytvořit ložnou plochu 2,31 m.

V interiéru je spousta dekoračních prvků, které můžete, díky pestré nabídce, mít v různých barvách a své Twingo si tak individualizovat. Pohodlná přední sedadla rychle nastavíte tak, jak je vám příjemné stejně tak si nepolohujete i volant. K dispozici je univerzální držák na chytrý telefon, který s aplikací R&GO proměníte v multimediální přístroj s navigací zdarma. Popřípadě si můžete doobjednat nejnovější verzi systému R-Link s kapacitním displejem.

Koncepce – překvapivé řešení

Jednou z nesporných výhod nového Twinga je umístění motoru vzadu s pohonem zadní nápravy. Tím se dobře rozložila hmotnost (konkrétně 45 : 55 ve prospěch zadní nápravy), ale také se uvolnil prostor u přední nápravy. Díky tomu se přední kola můžou natočit o 45°, což je o cca. 15 více, než u konkurence. Poloměr otáčení 4,3 metru oceníte zvláště ve městě, kde se Twingo cítí nejlépe.

Motorizace – jde to s turbem i bez

V nabídce jsou dvě motorizace. Silnější označená TCE 90 je známou tříválcovou přeplňovanou devítistovkou, která pohání Clio nebo i Captur. Disponuje výkonem 90 koní a maximem točivého momentu 135 N.m. Spotřeba paliva je v kombinovaném cyklu 4,3 litru a vypouští jen 99 g CO2 na kilometr.

Druhou motorizací je SCE 70. Jedná se o atmosférický tříválec s objemem jednoho litru a poskytovaným výkonem 70 koní a 91 N.m. točivého momentu. Spotřebu vykazuje o trochu vyšší než přeplňovaný agregát. Konkrétně 4,5 litru na 100 km. Jedná se o motorizaci určenou převážně na městský provoz, přičemž přeplňovaná 0,9 Tce zvládne mimoměsto bez ztráty důstojnosti.

 

Rozhovor s ředitelem Renault Česká Republika, Zdeňkem Gruntem:

Kde se bude nové Twingo vyrábět?

Výroba Twinga bude probíhat ve Slovinském závodě, kde se bude vyrábět společně se Smartem ForTwo, který bude využívat stejné podvozkové platformy. Ostatně, vývoj probíhal ve Francii pod vedením vývojářů od Renaultu se spolupráci Daimleru.

Jak je vyřešeno chlazení motoru, který je umístěn vzadu?

Chladící systém je umístěn pod přední kapotou a s motorem je propojen trubicovým systémem.

Bude k dispozici rezervní kolo?

Nebude. Z dvou důvodů. Prvním je samotná koncepce vozidla a druhým je rozdílný rozměr pneumatik vpředu a vzadu. Kdy jsou zadní pneumatiky širší z důvodu zvýšení bezpečnosti, zlepšení přenášení výkonu na vozovku a lepším jízdním vlastnostem.

Plánuje Renault příchod verze R.S.? Zadní pohon si o to přímo žádá…

Ještě je velmi brzy mluvit o příchodu sportovní verze. Koncept Twin´Run přijala veřejnost velmi pozitivně, proto nyní automobilka zkoumá možnosti vývoje sportovnějšího Twinga.

Cena „již od“ je 214 900 korun, přičemž si můžete Twingo pořídit i na třetinové splátky bez navýšení a třikrát zaplatit 71 633 korun.

 


Vytisknout

Diskuze: První dojmy: Renault Twingo 0,9 Tce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

BMW 1

První vizualizace BMW 1

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud