Renault oficiálně uvádí na trh městský model Twingo. V mnohém je převratný a nabízí to, co většina konkurence ne. Přesto to bude mít v Čechách velmi těžké. První dojmy, zásadní postřehy i další informace jsme pro vás zjišťovali na tiskové konferenci.
Twingo – legenda malých automobilů
První Twingo představil Renault v roce 1993. V ten samí rok přišel do Čech oficiální importér Renault a při příchodu představil Twingo jako první importovaný vůz ze západní Evropy s cenou pod 300 tisíc korun. Od té doby prošel facelifty i modernizací. Dnes vám představíme již třetí generaci.
Segment městských vozů představuje v Evropě 10% trhu, v Čechách je to necelé 4%. Přesto se jedná o jeden z nejstabilnějších segmentů, který je velmi citlivý na ceny „již od“ a zároveň tu je výrazná konkurence.
Design – sympatická barevná tvář
Nové Twingo pokračuje v duchu prvního Twinga a zároveň nese prvky nového designového jazyka Renaultu. Charakteristické pro jeho design je hravost a barevnost. Přitom barva hraje velmi důležitou roli. Možnost individualizace a nabídka barevných kombinací exteriéru a v interiéru je vskutku široká.
Krátká příď prodloužení rozvoru a zkrácení převisů karoserie vytvořilo kompaktní siluetu dlouhou pouhých 3,59 m, což je o 100 mm méně než u předchůdce. To se však neodrazilo v prostoru uvnitř vozu.
Interiér – dostatek prostoru pro čtyři cestující
Díky modularitě a řešení pohonu a nabízí Twingo téměř rovnou podlahu, což přispívá k většímu prostoru pro všechny čtyři cestující. Pohodlí naleznou v příčném i podélném prostoru. Zároveň nabízí 188 litrů zavazadlového prostoru a po posunutí zadních sedadel až 219 litrů. Ty lze sklopit stejně tak i sedadlo spolujezdce a tím vytvořit ložnou plochu 2,31 m.
V interiéru je spousta dekoračních prvků, které můžete, díky pestré nabídce, mít v různých barvách a své Twingo si tak individualizovat. Pohodlná přední sedadla rychle nastavíte tak, jak je vám příjemné stejně tak si nepolohujete i volant. K dispozici je univerzální držák na chytrý telefon, který s aplikací R&GO proměníte v multimediální přístroj s navigací zdarma. Popřípadě si můžete doobjednat nejnovější verzi systému R-Link s kapacitním displejem.
Koncepce – překvapivé řešení
Jednou z nesporných výhod nového Twinga je umístění motoru vzadu s pohonem zadní nápravy. Tím se dobře rozložila hmotnost (konkrétně 45 : 55 ve prospěch zadní nápravy), ale také se uvolnil prostor u přední nápravy. Díky tomu se přední kola můžou natočit o 45°, což je o cca. 15 více, než u konkurence. Poloměr otáčení 4,3 metru oceníte zvláště ve městě, kde se Twingo cítí nejlépe.
Motorizace – jde to s turbem i bez
V nabídce jsou dvě motorizace. Silnější označená TCE 90 je známou tříválcovou přeplňovanou devítistovkou, která pohání Clio nebo i Captur. Disponuje výkonem 90 koní a maximem točivého momentu 135 N.m. Spotřeba paliva je v kombinovaném cyklu 4,3 litru a vypouští jen 99 g CO2 na kilometr.
Druhou motorizací je SCE 70. Jedná se o atmosférický tříválec s objemem jednoho litru a poskytovaným výkonem 70 koní a 91 N.m. točivého momentu. Spotřebu vykazuje o trochu vyšší než přeplňovaný agregát. Konkrétně 4,5 litru na 100 km. Jedná se o motorizaci určenou převážně na městský provoz, přičemž přeplňovaná 0,9 Tce zvládne mimoměsto bez ztráty důstojnosti.
Rozhovor s ředitelem Renault Česká Republika, Zdeňkem Gruntem:
Kde se bude nové Twingo vyrábět?
Výroba Twinga bude probíhat ve Slovinském závodě, kde se bude vyrábět společně se Smartem ForTwo, který bude využívat stejné podvozkové platformy. Ostatně, vývoj probíhal ve Francii pod vedením vývojářů od Renaultu se spolupráci Daimleru.
Jak je vyřešeno chlazení motoru, který je umístěn vzadu?
Chladící systém je umístěn pod přední kapotou a s motorem je propojen trubicovým systémem.
Bude k dispozici rezervní kolo?
Nebude. Z dvou důvodů. Prvním je samotná koncepce vozidla a druhým je rozdílný rozměr pneumatik vpředu a vzadu. Kdy jsou zadní pneumatiky širší z důvodu zvýšení bezpečnosti, zlepšení přenášení výkonu na vozovku a lepším jízdním vlastnostem.
Plánuje Renault příchod verze R.S.? Zadní pohon si o to přímo žádá…
Ještě je velmi brzy mluvit o příchodu sportovní verze. Koncept Twin´Run přijala veřejnost velmi pozitivně, proto nyní automobilka zkoumá možnosti vývoje sportovnějšího Twinga.
Cena „již od“ je 214 900 korun, přičemž si můžete Twingo pořídit i na třetinové splátky bez navýšení a třikrát zaplatit 71 633 korun.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).