Design je v mnohém převratný a revoluční. Zaujmout se snaží i nová paleta motorů, s nejmodernějšími agregáty a korunu XC90 nasazuje samotné Volvo za úroveň bezpečnosti. A to stále není vše.
Dlouho se na novou generaci XC90 čekalo, však předchozí generace tu byla dlouhých 12 let. Změnu to chtělo, ale nikdo asi nečekal, že bude až tak radikální. Vyvážený, elegantní a nápaditý design vtiskl nové XC90 osobitou tvář, za kterou se v příštích letech otočí kde jaká hlava. K posouzení designu, pro Vás máme rozsáhlou galerii. A svůj názor nám napište do komentářů, nebo na náš Facebook.
Od designu se pojďme podívat dovnitř. Interiér XC90 je popisován jako nejluxusnější interiér od Volva, jaký byl kdy navržen. Kabina je přehledně uspořádaná a výrazně jednoduší, ubyla spousta ovladačů, které nyní nahrazuje velký dotykový displej. Ten je velmi podobný displeji v Tesle S.
Co si nové XC90 zachovalo je mimo jiné i sedmimístné uspořádání sedadel. Kdy je třetí řada sedadel určena pro osoby vysoké až 170 cm. Dále to jsou špičkové materiály, které doplňují luxusní dekory, jako je třeba ten na řadící páce z křišťálového skla od švédského skláře Orreforse.
Volvo vnímá svůj model XC90 jako velmi důležitý a to se samozřejmě projevilo i co se týče nových technologií a hlavně motorů. Nové SUV tak nabídne řadu nemodernější čtyřválcových motorů s označením Drive E. Doplní je i motor D5 s dvojitým přeplňováním a výkonem přes 225 koní a točivým momentem 470 N.m. S tímto motorem by si měla XC 90 vystačit s 6 litry na 100 km. V nabídce nalezneme také slabší D4 s výkonem kolem 200 koní a 400 Nm. točivého momentu.
Z výkonnějších motorů stojí za zmínku přeplňovaný benzinový motor T6 s výkonem 320 koní, a stejně jako u D4, točivým momentem 400 N.m. Nejmodernější, a pro jisté trhy velmi zajímavou pohonnou jednotkou, bude plug-in hybridní T8 motorizace. Ta kombinuje čtyřválcový dvoulitr a elektromotor, který bude přenášet výkon 80 koní na zadní kola, kdežto spalovací motor bude pohánět ty přední. Celkový výkon bude 400 koní a maximum točivého momentu bude 640 N.m. V této variantě bude umět XC90 jezdit čistě jen na elektřinu. Konkrétní dojezd bude až 40 kilometrů.
Základní cena XC90 s dieselovým čtyřválcem D4 bude 1 329 000,- První dodávky do Čech se však dočkáme nejdříve v březnu příštího roku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?