Design je v mnohém převratný a revoluční. Zaujmout se snaží i nová paleta motorů, s nejmodernějšími agregáty a korunu XC90 nasazuje samotné Volvo za úroveň bezpečnosti. A to stále není vše.
Dlouho se na novou generaci XC90 čekalo, však předchozí generace tu byla dlouhých 12 let. Změnu to chtělo, ale nikdo asi nečekal, že bude až tak radikální. Vyvážený, elegantní a nápaditý design vtiskl nové XC90 osobitou tvář, za kterou se v příštích letech otočí kde jaká hlava. K posouzení designu, pro Vás máme rozsáhlou galerii. A svůj názor nám napište do komentářů, nebo na náš Facebook.
Od designu se pojďme podívat dovnitř. Interiér XC90 je popisován jako nejluxusnější interiér od Volva, jaký byl kdy navržen. Kabina je přehledně uspořádaná a výrazně jednoduší, ubyla spousta ovladačů, které nyní nahrazuje velký dotykový displej. Ten je velmi podobný displeji v Tesle S.
Co si nové XC90 zachovalo je mimo jiné i sedmimístné uspořádání sedadel. Kdy je třetí řada sedadel určena pro osoby vysoké až 170 cm. Dále to jsou špičkové materiály, které doplňují luxusní dekory, jako je třeba ten na řadící páce z křišťálového skla od švédského skláře Orreforse.
Volvo vnímá svůj model XC90 jako velmi důležitý a to se samozřejmě projevilo i co se týče nových technologií a hlavně motorů. Nové SUV tak nabídne řadu nemodernější čtyřválcových motorů s označením Drive E. Doplní je i motor D5 s dvojitým přeplňováním a výkonem přes 225 koní a točivým momentem 470 N.m. S tímto motorem by si měla XC 90 vystačit s 6 litry na 100 km. V nabídce nalezneme také slabší D4 s výkonem kolem 200 koní a 400 Nm. točivého momentu.
Z výkonnějších motorů stojí za zmínku přeplňovaný benzinový motor T6 s výkonem 320 koní, a stejně jako u D4, točivým momentem 400 N.m. Nejmodernější, a pro jisté trhy velmi zajímavou pohonnou jednotkou, bude plug-in hybridní T8 motorizace. Ta kombinuje čtyřválcový dvoulitr a elektromotor, který bude přenášet výkon 80 koní na zadní kola, kdežto spalovací motor bude pohánět ty přední. Celkový výkon bude 400 koní a maximum točivého momentu bude 640 N.m. V této variantě bude umět XC90 jezdit čistě jen na elektřinu. Konkrétní dojezd bude až 40 kilometrů.
Základní cena XC90 s dieselovým čtyřválcem D4 bude 1 329 000,- První dodávky do Čech se však dočkáme nejdříve v březnu příštího roku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?