Nové Volvo XC90 je tady!

ar2, 28. srpna 2014, 17:30 Google+

Design je v mnohém převratný a revoluční. Zaujmout se snaží i nová paleta motorů, s nejmodernějšími agregáty a korunu XC90 nasazuje samotné Volvo za úroveň bezpečnosti. A to stále není vše.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo

Volvo | foto: Volvo

Sdílejte článek

Dlouho se na novou generaci XC90 čekalo, však předchozí generace tu byla dlouhých 12 let.  Změnu to chtělo, ale nikdo asi nečekal, že bude až tak radikální. Vyvážený, elegantní a nápaditý design vtiskl nové XC90 osobitou tvář, za kterou se v příštích letech otočí kde jaká hlava. K posouzení designu, pro Vás máme rozsáhlou galerii. A svůj názor nám napište do komentářů, nebo na náš Facebook.

Od designu se pojďme podívat dovnitř. Interiér XC90 je popisován jako nejluxusnější interiér od Volva, jaký byl kdy navržen. Kabina je přehledně uspořádaná a výrazně jednoduší, ubyla spousta ovladačů, které nyní nahrazuje velký dotykový displej. Ten je velmi podobný displeji v Tesle S.

Co si nové XC90 zachovalo je mimo jiné i sedmimístné uspořádání sedadel. Kdy je třetí řada sedadel určena pro osoby vysoké až 170 cm. Dále to jsou špičkové materiály, které doplňují luxusní dekory, jako je třeba ten na řadící páce z křišťálového skla od švédského skláře Orreforse.

Volvo vnímá svůj model XC90 jako velmi důležitý a to se samozřejmě projevilo i co se týče nových technologií a hlavně motorů. Nové SUV tak nabídne řadu nemodernější čtyřválcových  motorů s označením Drive E. Doplní je i motor D5 s dvojitým přeplňováním a výkonem přes 225 koní a točivým momentem 470 N.m. S tímto motorem by si měla XC 90 vystačit s 6 litry na 100 km. V nabídce nalezneme také slabší D4 s výkonem kolem 200 koní a 400 Nm. točivého momentu.

Z výkonnějších motorů stojí za zmínku přeplňovaný benzinový motor T6 s výkonem 320 koní, a stejně jako u D4, točivým momentem 400 N.m. Nejmodernější, a pro jisté trhy velmi zajímavou pohonnou jednotkou, bude plug-in hybridní T8 motorizace. Ta kombinuje čtyřválcový dvoulitr a elektromotor, který bude přenášet výkon 80 koní na zadní kola, kdežto spalovací motor bude pohánět ty přední. Celkový výkon bude 400 koní a maximum točivého momentu bude 640 N.m. V této variantě bude umět XC90 jezdit čistě jen na elektřinu. Konkrétní dojezd bude až 40 kilometrů.

Základní cena XC90 s dieselovým čtyřválcem D4 bude 1 329 000,- První dodávky do Čech se však dočkáme nejdříve v březnu příštího roku.

 

 

 

Vytisknout

Diskuze: Nové Volvo XC90 je tady!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Lexus UX 300e

TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Elon Musk předpověděl, kdo asi bude největším konkurentem Tesly

Rolls-Royce Cullinan

Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

Ilustrační foto

Jak správně zahřát v zimě auto? Většina lidí to dělá stále špatně, nepatříte k nim?

reklama

Doporučujeme

Škoda Fabia

První Škoda Fabia sjela z výrobní linky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

  2. Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

  3. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  4. Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

  5. Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

  6. Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud