Nové Volvo XC90 je tady!

ar2, 28. srpna 2014, 17:30 Google+

Design je v mnohém převratný a revoluční. Zaujmout se snaží i nová paleta motorů, s nejmodernějšími agregáty a korunu XC90 nasazuje samotné Volvo za úroveň bezpečnosti. A to stále není vše.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo

Volvo | foto: Volvo

Sdílejte článek

Dlouho se na novou generaci XC90 čekalo, však předchozí generace tu byla dlouhých 12 let.  Změnu to chtělo, ale nikdo asi nečekal, že bude až tak radikální. Vyvážený, elegantní a nápaditý design vtiskl nové XC90 osobitou tvář, za kterou se v příštích letech otočí kde jaká hlava. K posouzení designu, pro Vás máme rozsáhlou galerii. A svůj názor nám napište do komentářů, nebo na náš Facebook.

Od designu se pojďme podívat dovnitř. Interiér XC90 je popisován jako nejluxusnější interiér od Volva, jaký byl kdy navržen. Kabina je přehledně uspořádaná a výrazně jednoduší, ubyla spousta ovladačů, které nyní nahrazuje velký dotykový displej. Ten je velmi podobný displeji v Tesle S.

Co si nové XC90 zachovalo je mimo jiné i sedmimístné uspořádání sedadel. Kdy je třetí řada sedadel určena pro osoby vysoké až 170 cm. Dále to jsou špičkové materiály, které doplňují luxusní dekory, jako je třeba ten na řadící páce z křišťálového skla od švédského skláře Orreforse.

Volvo vnímá svůj model XC90 jako velmi důležitý a to se samozřejmě projevilo i co se týče nových technologií a hlavně motorů. Nové SUV tak nabídne řadu nemodernější čtyřválcových  motorů s označením Drive E. Doplní je i motor D5 s dvojitým přeplňováním a výkonem přes 225 koní a točivým momentem 470 N.m. S tímto motorem by si měla XC 90 vystačit s 6 litry na 100 km. V nabídce nalezneme také slabší D4 s výkonem kolem 200 koní a 400 Nm. točivého momentu.

Z výkonnějších motorů stojí za zmínku přeplňovaný benzinový motor T6 s výkonem 320 koní, a stejně jako u D4, točivým momentem 400 N.m. Nejmodernější, a pro jisté trhy velmi zajímavou pohonnou jednotkou, bude plug-in hybridní T8 motorizace. Ta kombinuje čtyřválcový dvoulitr a elektromotor, který bude přenášet výkon 80 koní na zadní kola, kdežto spalovací motor bude pohánět ty přední. Celkový výkon bude 400 koní a maximum točivého momentu bude 640 N.m. V této variantě bude umět XC90 jezdit čistě jen na elektřinu. Konkrétní dojezd bude až 40 kilometrů.

Základní cena XC90 s dieselovým čtyřválcem D4 bude 1 329 000,- První dodávky do Čech se však dočkáme nejdříve v březnu příštího roku.

 

 

 

Vytisknout

Diskuze: Nové Volvo XC90 je tady!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Škoda Fabia

První Škoda Fabia sjela z výrobní linky

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud