Zástupce značky Lexus prohlásil jednomu nizozemskému novinářskému médiu, že tento týden skončila definitivně výroba ostrého Lexusu IS F.
Model IS F šel do prodeje už v roce 2007, ale ani po sedmi letech se jeho prodeje nerozběhli tak, jak si výrobce plánoval. Za celou dobu se podařilo prodat pouze okolo 11.000 kusů, což je zoufale málo. Luxusní divize Toyoty tak všechny karty nyní vsadí na nový RC-F, který je v podstatě vysoce výkonným kupé a měl by nahradit již zastaralý IS F.
Pod jeho kapotou je nově vyvinutý osmiválec o objemu 5,0 litru s více než 450 koňmi a 518 Nm točivého momentu. I když je to smutné, konec modelu IS F byl nezbytný, budoucnost vyžaduje lepší a rychlejší modely a tím je RC-F. Lexus také plánuje produkční verzi konceptu LF-LC , který údajně ponese staronové označení SC a přijde v roce 2017. Nabídnout má výkon 475 koní, motor V8 a novou deseti-stupňovou automatickou převodovkou.
Některé spekulativní zdroje dokonce hovoří o plánovaném vývoji hybridního modelu, který by mohl nabídnout výkon 500 koní, bližší informace ale zatím nejsou známi.
Zdroj: telegraaf.nl
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.