Zástupce značky Lexus prohlásil jednomu nizozemskému novinářskému médiu, že tento týden skončila definitivně výroba ostrého Lexusu IS F.
Model IS F šel do prodeje už v roce 2007, ale ani po sedmi letech se jeho prodeje nerozběhli tak, jak si výrobce plánoval. Za celou dobu se podařilo prodat pouze okolo 11.000 kusů, což je zoufale málo. Luxusní divize Toyoty tak všechny karty nyní vsadí na nový RC-F, který je v podstatě vysoce výkonným kupé a měl by nahradit již zastaralý IS F.
Pod jeho kapotou je nově vyvinutý osmiválec o objemu 5,0 litru s více než 450 koňmi a 518 Nm točivého momentu. I když je to smutné, konec modelu IS F byl nezbytný, budoucnost vyžaduje lepší a rychlejší modely a tím je RC-F. Lexus také plánuje produkční verzi konceptu LF-LC , který údajně ponese staronové označení SC a přijde v roce 2017. Nabídnout má výkon 475 koní, motor V8 a novou deseti-stupňovou automatickou převodovkou.
Některé spekulativní zdroje dokonce hovoří o plánovaném vývoji hybridního modelu, který by mohl nabídnout výkon 500 koní, bližší informace ale zatím nejsou známi.
Zdroj: telegraaf.nl
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?