Zástupce značky Lexus prohlásil jednomu nizozemskému novinářskému médiu, že tento týden skončila definitivně výroba ostrého Lexusu IS F.
Model IS F šel do prodeje už v roce 2007, ale ani po sedmi letech se jeho prodeje nerozběhli tak, jak si výrobce plánoval. Za celou dobu se podařilo prodat pouze okolo 11.000 kusů, což je zoufale málo. Luxusní divize Toyoty tak všechny karty nyní vsadí na nový RC-F, který je v podstatě vysoce výkonným kupé a měl by nahradit již zastaralý IS F.
Pod jeho kapotou je nově vyvinutý osmiválec o objemu 5,0 litru s více než 450 koňmi a 518 Nm točivého momentu. I když je to smutné, konec modelu IS F byl nezbytný, budoucnost vyžaduje lepší a rychlejší modely a tím je RC-F. Lexus také plánuje produkční verzi konceptu LF-LC , který údajně ponese staronové označení SC a přijde v roce 2017. Nabídnout má výkon 475 koní, motor V8 a novou deseti-stupňovou automatickou převodovkou.
Některé spekulativní zdroje dokonce hovoří o plánovaném vývoji hybridního modelu, který by mohl nabídnout výkon 500 koní, bližší informace ale zatím nejsou známi.
Zdroj: telegraaf.nl
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.