Volvo S80 je tím nejluxusnějším, co si v současnosti můžete od švédské automobilky zakoupit a tak není divu, že Volvo pustilo první zprávy o vývoji nové generace.
Konkurence nespí a tak i S80 musí jít s dobou, ovšem to nejde bez průběžného vylepšování výbavy, popřípadě vývoje nové generace. Nejmenovaný zdroj z Volva v rozhovoru pro magazín Autocar prozradil, že nová generace S80 je ve vývoji a přijde na trh do dvou nebo tří let. Vylepšené a nové prvky, které nabídne i budoucí generace SUV Volva XC90, se mají dostat i do vlajkové lodi S80.
Nové Volvo S80 si pravděpodobně vypůjčí designové prvky z posledních představených konceptů, jako jsou Concept Coupé a nebo Concept Estate. Vůz bude pravděpodobně jezdit na podvozkové platformě Scalable Product Architecture (SPA) a bude nabízen s různými úspornými čtyřválcovými motory.
Zdroj: Autocar
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.