Lexus RC-F kupé se představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu příští týden. „Bojovat“ bude o zákazníky, kteří uvažují nad koupí BMW M4. Co tak lákavého nabídne, aby se pro něj rozhodli zákazníci BMW?
Poprvé jsme mohli Lexus RC-F vidět na autosalonu v Detroitu, letos v lednu. Dávno není tajemství, že si mnohé vyspělé technologie převezme od „supersportu“ LFA.
Motor, který nabídne Lexus RC-F svým zákazníkům bude osmiválcový pětilitr s výkonem, který bude přesahovat 450 koní. Podle vedoucího vývoje modelu RC-F, Yukihika Yaguchiho je tento nový pětiválec nejsilnější karta, kterou má RC-F „v rukávě“. Má se jednat o nejsilnější V8, jakou kdy vyrobily. Šestiválcový motor, který má BMW M4, prý nemá šanci.
Pokud si myslíte, že Lexus připravil „surový“ sporťák, tak ještě nejásejte. Sportovní kupé má několik „mušek“. Pro řidiče „srdcaře“ Lexus nebude nabízet manuální převodovku. RC-F bude k dispozici pouze s osmistupňovou automatickou převodovkou. Tento fakt nevylepší ani vektorování diferenciálu zadní nápravy, který nabízí tři různé jízdní režimy s názvy Standard, Slalom a Track.
Zdroj: Lexus
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?