Lexus RC-F kupé se představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu příští týden. „Bojovat“ bude o zákazníky, kteří uvažují nad koupí BMW M4. Co tak lákavého nabídne, aby se pro něj rozhodli zákazníci BMW?
Poprvé jsme mohli Lexus RC-F vidět na autosalonu v Detroitu, letos v lednu. Dávno není tajemství, že si mnohé vyspělé technologie převezme od „supersportu“ LFA.
Motor, který nabídne Lexus RC-F svým zákazníkům bude osmiválcový pětilitr s výkonem, který bude přesahovat 450 koní. Podle vedoucího vývoje modelu RC-F, Yukihika Yaguchiho je tento nový pětiválec nejsilnější karta, kterou má RC-F „v rukávě“. Má se jednat o nejsilnější V8, jakou kdy vyrobily. Šestiválcový motor, který má BMW M4, prý nemá šanci.
Pokud si myslíte, že Lexus připravil „surový“ sporťák, tak ještě nejásejte. Sportovní kupé má několik „mušek“. Pro řidiče „srdcaře“ Lexus nebude nabízet manuální převodovku. RC-F bude k dispozici pouze s osmistupňovou automatickou převodovkou. Tento fakt nevylepší ani vektorování diferenciálu zadní nápravy, který nabízí tři různé jízdní režimy s názvy Standard, Slalom a Track.
Zdroj: Lexus
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.