Lexus RC-F kupé se představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu příští týden. „Bojovat“ bude o zákazníky, kteří uvažují nad koupí BMW M4. Co tak lákavého nabídne, aby se pro něj rozhodli zákazníci BMW?
Poprvé jsme mohli Lexus RC-F vidět na autosalonu v Detroitu, letos v lednu. Dávno není tajemství, že si mnohé vyspělé technologie převezme od „supersportu“ LFA.
Motor, který nabídne Lexus RC-F svým zákazníkům bude osmiválcový pětilitr s výkonem, který bude přesahovat 450 koní. Podle vedoucího vývoje modelu RC-F, Yukihika Yaguchiho je tento nový pětiválec nejsilnější karta, kterou má RC-F „v rukávě“. Má se jednat o nejsilnější V8, jakou kdy vyrobily. Šestiválcový motor, který má BMW M4, prý nemá šanci.
Pokud si myslíte, že Lexus připravil „surový“ sporťák, tak ještě nejásejte. Sportovní kupé má několik „mušek“. Pro řidiče „srdcaře“ Lexus nebude nabízet manuální převodovku. RC-F bude k dispozici pouze s osmistupňovou automatickou převodovkou. Tento fakt nevylepší ani vektorování diferenciálu zadní nápravy, který nabízí tři různé jízdní režimy s názvy Standard, Slalom a Track.
Zdroj: Lexus
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.