Po nedávné informaci, že Volkswagen chystá ostrou variantu modelu Golf R 400 se konečně světu ukázala jeho sériová a předchozí sliby byly doslova naplněny.
V Pekingu se představil radikální Golf R 400, pod jehož kapotou se opět objevil starý známý čtyřválec s objemem 2,0 litru, který v tomto případě poskytuje výkon 400 koní! Toho bylo dosaženo instalací většího turbodmychadla, které má vyšší maximální plnicí tlak a instalací vyztužené klikové skříně. Díky těmto změnám, se výkon zvýšil o 100 koní a 70 Nm točivého momentu oproti sériovému Golfu R.
Síla motoru je posílána přes systém 4Motion na všechna čtyři kola a to přes 6-stupňovou převodovkou DSG, která umožňuje vozidlu zrychlit z 0-100 km/h za pouhých 3,9 sekundy, což je o jednu sekundu rychlejší než Golf R. Nejvyšší rychlost se také zvýšila, a to ze 250 km/h na 280 km/h, přičemž i tak je elektronicky omezena.
Karoserie Golfu R 400 je o 20mm širší v důsledku rozšířených podběhů kol. Takovýto rozšířený body kit jsme mohli vidět například již na legendárním modelu s názvem Volkswagen Golf Rallye G60 z roku 1998. Na vozidle jsou instalována 19-palcová kola z lehkých slitin, obuta do pneumatik o rozměru 235/35 R19. V zadní části jsou pro změnu instalovány dvě koncovky výfuku o průměru 110mm, které si berou odkaz z modelu Golf R32 z roku 2002.
Volkswagen zatím tvrdí, že Golf R 400 je pouze koncept a že pro tuto chvíli nejsou žádné plány pro jeho nasazení do výroby, ale moc bychom tomu nevěřili..
Zdroj: Volkswagen
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?