Acura, luxusní odnož automobilky Honda představuje konečnou podobu středně velkého sedanu určeného na americký trh. Tento sedan byl k vidění na začátku tohoto roku v Detroitu jako koncept. Nyní přinášíme konečnou podobu.
Začneme od samotného srdce vozu. TLX bude pohánět dvojice motorů. Základní motorizací je atmosféricky plněný benzinový 2.4-litrový čtyřválec vyvíjecí výkon 209 koní. Standardně spřažen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou pohání zadní kola.
Druhou motorizací je atmosférická V6 s objemem 3.5 litru. Ta produkuje výkon 294 koní a je k dispozici s devítistupňovým automatem. Výkon je přenášen na všechny čtyři kola pomocí systému „Super-Handling All-Whell-Drive“, který má být až o 25 procent lehčí oproti předchůdci.
TLX nabídne mnoho různých bezpečnostních asistentů. Například systém brždění před kolizí, varování před kolizí, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, adaptivní tempomat anebo hlídání mrtvého úhlu. Acura plánuje zahájení prodeje během tohoto roku.
Zdroj: Acura
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.