Mitsubishi stále nezapomnělo na svůj sportovní sedan Lancer desáté generace a oznámilo uvedení modelu Lancer Evolution X FQ-440 MR, který bude určen výhradně pro britský trh.
Lancer Evolution X FQ-440 MR je vydán na počest oslav 40. výročí značky ve Velké Británii a tato speciální edice tak nabídne opravdu hodně. Krom dravého body kitu karoserie bude model dispozici výhradně v bílém laku karoserie Frost White a výbava vozidla bude stát za to.
Ve sérii budou Brity hýčkat například bi-xenonové světlomety nebo kovaná kola BBS z lehkých slitin o rozměru 18-palců. Interiér dostane sportovní kožená sedadla Recaro, kožený sportovní volant, GPS navigaci a audio systém Rockford Fosgate.
Jak název FQ-440 MR napovídá, pod jeho kapotou se ocitne pěkná řádka koní. O jeho sílu se postará 2,0-litrový čtyřválec, který byl vybaven turbodmychadlem HKS, novými vstřiky a přemapovanou řídící jednotkou. Vůz má také větší mezichladič a sportovní výfukový systém. Díky všem těmto úpravám má motor 440 koní a 558 Nm točivého momentu. Ve výsledku je pak napojen na šestistupňovou dvouspojkovou převodovku Sport Shift Transmission.
Lancer FQ-440 MR je také vybaven silnými brzdami od firmy Alčin a vinutými pružinami a sníženým odpružením od Eibach. K dispozici je také záznamník dat, na který lze zaznamenat údaje, jako jsou jízdní styl, výkon, diagnostika vozidla a další. Výroba bude omezena na 40 kusů a jeho cena má činit 50 tisíc liber.
zdroj: Mitsubishi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.