Škoda v rámci největší modelové ofenzivy ve své historii obnovuje a rozšiřuje svou modelovou paletu. Přitažlivé pětidveřové kupé ‘Škoda VisionC’ je předzvěstí dalšího evolučního kroku v designu značky Škoda: Design bude expresivnější, dynamičtější, emocionálnější a podtrhuje další vzestup značky. Studie pětidveřového kupé současně ukazuje šíři možností inovativních koncepcí karoserie.
Škoda už více než 100 let vyrábí automobily, které splňují vysoké nároky na kvalitní design. Studií ‚Škoda VisionC’ automobilka opět potvrzuje svou designérskou a vývojářskou kompetenci společnosti s bohatou historií.„‚Škoda VisionC’ je předzvěstí další evoluce designu značky ŠKODA. Podtrhuje vzestup automobilky. Vůz je důkazem vynikající designérské a vývojářské kompetence a podtrhuje dynamiku a vysokou hodnotu značky s bohatou tradicí,“ říká Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.Jako pětidveřové kupé zaujme designová studie ‚Škoda VisionC’ novým expresivním, dynamickým a emocionálním designem. Mimořádně působivé je střídání měkkých, lehce konturovaných, konkávních a konvexních ploch a ostrých, přesných linií. Plochy a proporce přesvědčí svým jasným uspořádáním a nezaměnitelnou hrou světla a stínů. Příď studie je sebevědomá a dynamická zároveň. Překvapivým řešením je záď s radikálním zakončením pátých dveří.Vedle designových kvalit dokládá ‚Škoda VisionC’ působivě koncepční sílu vývojářů značky ŠKODA: design, technika, prostornost, funkčnost a emocionální tvary karoserie typu kupé se tu spojují v přesvědčivou jednotu. ‚Škoda VisionC’ nabízí dostatek místa pro čtyři osoby a jejich zavazadla.Typické pro vozy Škoda jsou rozměrné páté dveře a velký objem zavazadlového prostoru. Moderní technika MQB, hnací řetězec blízký sériovému stavu, nízká hmotnost a optimalizovaná aerodynamika představují velký potenciál pro promyšlenou individuální mobilitu.Pod kapotou pracuje přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW, který je konstruován pro spalování zemního plynu i benzinu. Při provozu na zemní plyn spotřebuje vůz pouze 3,4 kg, resp. 5,1 m3 zemního plynu na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 91 g na kilometr. Škoda tak dokazuje, že i atraktivní vozy střední třídy s konvenčním pohonem mohou již dnes dosáhnout náročných hodnot emisí CO2, definovaných v předpisu EU 2020.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?