Automobilka SEAT v těchto dnech uvádí na český trh model Toledo, který se pro rok 2014 dočkal podstatných změn a vylepšení. Změny se týkají jak rozšíření nabídky motorů, tak i optimalizace podvozku, díky čemuž faceliftované Toledo nabídne ještě lepší zážitky z jízdy.
Automobilka SEAT v těchto dnech uvádí na český trh model Toledo, který se pro rok 2014 dočkal podstatných změn a vylepšení. Změny se týkají jak rozšíření nabídky motorů, tak i optimalizace podvozku, díky čemuž faceliftované Toledo nabídne ještě lepší zážitky z jízdy.
Vylepšené Seat Toledo pozná i běžný laik po vizuální stránce na první pohled. Vůz totiž dostal nové logo výrobce a v jeho interiéru najdeme nově dekorační lištu opatřenou klavírním lakem nebo nově tvarovaný panel klimatizace. Řidič si zase užije volant z nejnovější generace modelu Leon a nebo upravenou hlavici řadicí páky.
I technika doznala výrazných změn. Toledo pro rok 2014 dostalo nové tlumiče a také elektromechanický posilovač řízení, který mění svou charakteristiku v závislosti na aktuální rychlosti vozu.
Případní zájemci o Seat Toledo pro rok 2014 mají nově na výběr hned ze čtyř zážehových a dvou vznětových motorů. Zcela nové je také zavedení vznětové motorizace 1.6 TDI o výkonu 90 koní, kterou je nyní možné pořídit už od 391 900 Kč. Nový turbodiesel poskytuje točivý moment o hodnotě 230 N.m a kombinovaná spotřeba by měla činit pouhých 4,4 l/100 Km. Seat Toledo 1.6 TDI zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,0 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 184 km/h.
Seat Toledo 2014 zůstane i navzdory změnám cenově dostupné. Základní model Toledo Basis 1.2 lze pořídit již za 269 900 Kč, přičemž v ceně je zahrnut akční paket Basis, který obsahuje klimatizaci a rádio SEAT Sound systém 1.3 se vstupem AUX-in a 4 reproduktory.
Pro nové Toledo je také připraven akční paket Style, který za cenu 10 000 Kč obsahuje navigaci SEAT Media systém 2.2 s dotykovým displejem a hlasovým ovládáním, digitální příjmem rádia, handsfree Bluetooth, 6 reproduktorů a vstup USB. Dále nabídne asistenta rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, zadní kotoučové brzdy a zadní parkovací senzory.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.