Japonské Subaru ukáže na letošním ročníku na tokijského autosalonu novou studii Levorg, která vypadá jako budoucí nástupce páté generace modelu Legacy vyráběné již od roku 2009.
Japonské Subaru ukáže na letošním ročníku na tokijského autosalonu novou studii Levorg, která vypadá jako budoucí nástupce páté generace modelu Legacy vyráběné již od roku 2009.
Jako ujištění, že se díváme na první fotky další generace Legacy slouží to, že název Levorg je odvozen od slov „Legacy, revolution a touring“. Kromě nového designu se očekává i nová pohonná jednotka, kterou se nejspíše stane plochý čtyřválec s turbodmychadlem DIT (direct injection turbo) o objemu 1,6 litru.
Subaru má v plánu představit seriovou verzi vozu již v příštím roce a součástí standardní výbavy bude kromě jiného i systém EyeSight, který podporuje třeba automatické brždění či zásahy do řízení vozidla.
Kromě Levorgu plánuje Subaru představit i nový crossover/SUV o délce 4,3 metru. Bohužel, k tomuto konceptu automobilka žádné informace neuvádí, snad kromě ujištění, že ve vozidle bude „komfortní kabina a snadno přístupná sedadla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.