Přesně 19. listopadu je v plánu další ročník autosalonu v Los Angeles, kde korejská automobilka Kia představí svou novou vlajkovou loď Kia K900. Ta má za úkol konkurovat německým prémiovým limuzínám a ubrat jim co nejvíce procent v prodejích.
Přesně 19. listopadu je v plánu další ročník autosalonu v Los Angeles, kde korejská automobilka Kia představí svou novou vlajkovou loď Kia K900. Ta má za úkol konkurovat německým prémiovým limuzínám a ubrat jim co nejvíce procent v prodejích.
Kia K900 vypadá dle fotografií velice dobře a pokud se automobilce poštěstí, mohla by s tímto modelem dosáhnout velkého úspěchu.
Datum zahájení prodeje dosud nebylo stanoveno, informace z automobilky ale hovoří o průběhu roku 2014. Pod kapotou se objeví jen a pouze zážehové motorizace. Základem se stane vidlicový šestiválec o objemu 3.8 litru s výkonem okolo 300 koní, který využívá například Hyundai Genesis Coupé. Kdo bude chtít něco silnějšího, pro toho bude připraven 5.0 litrový motor V8 s výkonem okolo 426 koní. Oba motory budou spolupracovat s automatickou osmistupňovou převodovkou, síla pak bude přenášena na zadní nápravu. Pro dostatečný jízdní komfort bude podvozek K900 disponovat čtyřmi jízdními režimy, kterými jsou Eco, Normal, Sport a Snow.
Jak je u velkých limuzín zvykem, jejich výbava se téměř vždy pohybuje na samotném vrcholu, jakého lze dosáhnout. Proto zde najdeme multimediální systém s displejem o úhlopříčce 12,3“, 2 TV obrazovky dále najdeme v hlavových opěrkách předních sedadel. Pro řidiče je připraven informační Head-Up displej nebo sada jízdních asistentů. Zbytek posádky si bude moci vychutnávat audiosystém se sedmnácti reproduktory nebo vyhřívání a odvětrávání zadních sedadel.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?