Současná generace malého vozidla Ford Ka se netěší moc velkému obdivu a jeho prodeje nejdou podle představ automobilky.
Současná generace malého vozidla Ford Ka se netěší moc velkému obdivu a jeho prodeje nejdou podle představ automobilky.
Proto se vedení Fordu rozhodlo u budoucí generace pozměnit jeho koncepci, což znamená, že se z třídveřového vozítka stane plnohodnotný pětidveřový vůz.
Nový model Ka můžeme očekávat již příští rok a vycházet by měl ze svého sourozence pro rozvojové trhy, kterým je Ford Figo. Jeho platforma, kterou nové Ka převezme, bude pro změnu pocházet Fordu Fiesta minulé generace. Pro dosažení bezpečnosti bude tato platforma patřičně zpevněna vysokopevnostní ocelí a zároveň se bude vyznačovat úbytkem na váze.
Ford chce dosáhnout co nejmenší hmotnosti u nového Ka, a to hlavně s ohledem na spotřebu modelu. Pod jeho kapotou se objeví 1.0 litrový tříválcový motor, a to jak v atmosférické, tak i v přeplňované verzi. Jako konkurenta ve spotřebě si automobilka vybrala německý mini vůz Volkswagenu Up!, který dokáže jezdit opravdu za velmi nízké náklady.
Nová generace Fordu Ka se objeví v průběhu příštího roku a magazín Auto Express odhaduje základní cenu ve Velké Británii na 8500 liber (v přepočtu 257 000 Kč). Jak na tom bude Ka v Evropě, to doposud není známo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?