Současná generace malého vozidla Ford Ka se netěší moc velkému obdivu a jeho prodeje nejdou podle představ automobilky.
Současná generace malého vozidla Ford Ka se netěší moc velkému obdivu a jeho prodeje nejdou podle představ automobilky.
Proto se vedení Fordu rozhodlo u budoucí generace pozměnit jeho koncepci, což znamená, že se z třídveřového vozítka stane plnohodnotný pětidveřový vůz.
Nový model Ka můžeme očekávat již příští rok a vycházet by měl ze svého sourozence pro rozvojové trhy, kterým je Ford Figo. Jeho platforma, kterou nové Ka převezme, bude pro změnu pocházet Fordu Fiesta minulé generace. Pro dosažení bezpečnosti bude tato platforma patřičně zpevněna vysokopevnostní ocelí a zároveň se bude vyznačovat úbytkem na váze.
Ford chce dosáhnout co nejmenší hmotnosti u nového Ka, a to hlavně s ohledem na spotřebu modelu. Pod jeho kapotou se objeví 1.0 litrový tříválcový motor, a to jak v atmosférické, tak i v přeplňované verzi. Jako konkurenta ve spotřebě si automobilka vybrala německý mini vůz Volkswagenu Up!, který dokáže jezdit opravdu za velmi nízké náklady.
Nová generace Fordu Ka se objeví v průběhu příštího roku a magazín Auto Express odhaduje základní cenu ve Velké Británii na 8500 liber (v přepočtu 257 000 Kč). Jak na tom bude Ka v Evropě, to doposud není známo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?