Současná generace malého vozidla Ford Ka se netěší moc velkému obdivu a jeho prodeje nejdou podle představ automobilky.
Současná generace malého vozidla Ford Ka se netěší moc velkému obdivu a jeho prodeje nejdou podle představ automobilky.
Proto se vedení Fordu rozhodlo u budoucí generace pozměnit jeho koncepci, což znamená, že se z třídveřového vozítka stane plnohodnotný pětidveřový vůz.
Nový model Ka můžeme očekávat již příští rok a vycházet by měl ze svého sourozence pro rozvojové trhy, kterým je Ford Figo. Jeho platforma, kterou nové Ka převezme, bude pro změnu pocházet Fordu Fiesta minulé generace. Pro dosažení bezpečnosti bude tato platforma patřičně zpevněna vysokopevnostní ocelí a zároveň se bude vyznačovat úbytkem na váze.
Ford chce dosáhnout co nejmenší hmotnosti u nového Ka, a to hlavně s ohledem na spotřebu modelu. Pod jeho kapotou se objeví 1.0 litrový tříválcový motor, a to jak v atmosférické, tak i v přeplňované verzi. Jako konkurenta ve spotřebě si automobilka vybrala německý mini vůz Volkswagenu Up!, který dokáže jezdit opravdu za velmi nízké náklady.
Nová generace Fordu Ka se objeví v průběhu příštího roku a magazín Auto Express odhaduje základní cenu ve Velké Británii na 8500 liber (v přepočtu 257 000 Kč). Jak na tom bude Ka v Evropě, to doposud není známo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.