Volkswagen Up! je v současné době nejmenším vozem v nabídce automobilky. O trochu by však mohl přece jenom povyrůst, některé trhy si takový zásah žádají.
Východoasijské trhy si trochu specificky potrpí na delší vozy odvozené od standardních modelů. Touha po velkém, přitom relativně levném voze přivedla automobilky k produkci prodloužených variant velké spousty modelů.
Nyní se šušká, že Volkswagen přijde s prodlouženou variantou trochu neočekávaného vozu, mikrovozu Up!
Malý vůz dlouhý 354 centimetrů si jako relativně dostupný, přitom však moderní model kupují mnohdy celé rodiny, které jistě nějaký ten prostor navíc ocení.
Datum uvedení prozatím není známo. Vůz by měl směřovat především do Indie. Do Evropy se asijské prodloužené verze obvykle nedovážejí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.