Nemecký Volkswagen vyvíja benzínový trojvalec 1,0 TSI, ktorý by mal mať premiéru v modeli Golf.
To, čo bolo v minulosti len v štádiu úvah sa čoskoro stane realitou. Nemecká automobilka Volkswagen bude využívať moderný „downsizing“ aj naďalej, čoho dôkazom sú informácie o vývoji nového benzínového trojvalcového motora 1,0 TSI. Tieto informácie potvrdil šéf vývoja a výskumu vo Volkswagene Hans-Jakob Neusser pre magazín Car and Driver.
Nový trojvalec by mal technicky vychádzať z motora 1,0 MPI, ktorý v atmosférickej verzii s výkonom 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k pracuje v modeli up! alebo v Škode Citigo. Preplňovaná verzia bude ponúkať maximálny výkon 81 kW/110 k, čím výkonnostne prevyšuje súčasné štvorvalce 1,2 TSI vo výkonových verziách 63 kW/86 k, resp. 77 kW/105 k.
Zatiaľ nie je známe, či novinka nahradí staršie štvorvalce, alebo sa stane ich doplnkom. Najpravdepodobnejšie však je, že prvým modelom s novým preplňovaným trojvalcom pod kapotou bude Volkswagen Golf. Okrem iného by sa mal ponúkať aj v Pole, pripravovanom SUV Taigun alebo v športovej verzii mestského Volkswagenu up!.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.