Nemecký Volkswagen vyvíja benzínový trojvalec 1,0 TSI, ktorý by mal mať premiéru v modeli Golf.
To, čo bolo v minulosti len v štádiu úvah sa čoskoro stane realitou. Nemecká automobilka Volkswagen bude využívať moderný „downsizing“ aj naďalej, čoho dôkazom sú informácie o vývoji nového benzínového trojvalcového motora 1,0 TSI. Tieto informácie potvrdil šéf vývoja a výskumu vo Volkswagene Hans-Jakob Neusser pre magazín Car and Driver.
Nový trojvalec by mal technicky vychádzať z motora 1,0 MPI, ktorý v atmosférickej verzii s výkonom 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k pracuje v modeli up! alebo v Škode Citigo. Preplňovaná verzia bude ponúkať maximálny výkon 81 kW/110 k, čím výkonnostne prevyšuje súčasné štvorvalce 1,2 TSI vo výkonových verziách 63 kW/86 k, resp. 77 kW/105 k.
Zatiaľ nie je známe, či novinka nahradí staršie štvorvalce, alebo sa stane ich doplnkom. Najpravdepodobnejšie však je, že prvým modelom s novým preplňovaným trojvalcom pod kapotou bude Volkswagen Golf. Okrem iného by sa mal ponúkať aj v Pole, pripravovanom SUV Taigun alebo v športovej verzii mestského Volkswagenu up!.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.