Smart připravuje novou variantu většího modelu schopného pojmout více než dvě osoby. Délka i tak nepřesáhne čtyři metry.
Smartu se již jednou snaha o expanzi velmi vymstila. Před několika lety mimo jiné i kvůli ní málem zkrachoval a musel ořezat nabídku na jediný vůz, který vynášel, tedy na mikroauto ForTwo.
Nyní jsme o několik let dále a Smart chce opět dobývat ztracená území. První pokus byl vytvořen ve spolupráci s Mitsubishi a technický základ ForFour tak byl v Mitsubishi Colt. Nyní ale má Mercedes k dispozici platformu pro menší vozy, takže nový ForFour má z čeho vycházet i v domácí stáji.
koncept se prozatím jmenuje FourJoy a je stylizován jako ideální vůz pro "skejťáky". Nabízí proto místo pro přilby, na střeše našly své místo dva skateboardy. V jejich útrobách nalezneme elektromotor, takže ani po vystoupení z auta není třeba se příliš namáhat.
Když jsme u elektřiny - koncept je, jak tomu dnes bývá, kompletně elektrický. Elektromotor má výkon 75 koní a baterie o kapacitě 17,6 kWh vydrží vůz živit po trase dlouhé sto kilometrů. Z rychlonabíječky je možné doplnit baterie během hodiny, domácí nabíječce to bude trvat asi sedm hodin.
Malý vůz se snaží hrát na bezpečnost, proto tu máme integrovanou ochrannou klec nazvanou Tridion. Na konceptu je díky vyleštění do vysokého lesku zvláště patrná. Jejím úkolem je uchránit dostatečně veliký prostor pro posádku v případě nárazu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?