Smart připravuje novou variantu většího modelu schopného pojmout více než dvě osoby. Délka i tak nepřesáhne čtyři metry.
Smartu se již jednou snaha o expanzi velmi vymstila. Před několika lety mimo jiné i kvůli ní málem zkrachoval a musel ořezat nabídku na jediný vůz, který vynášel, tedy na mikroauto ForTwo.
Nyní jsme o několik let dále a Smart chce opět dobývat ztracená území. První pokus byl vytvořen ve spolupráci s Mitsubishi a technický základ ForFour tak byl v Mitsubishi Colt. Nyní ale má Mercedes k dispozici platformu pro menší vozy, takže nový ForFour má z čeho vycházet i v domácí stáji.
koncept se prozatím jmenuje FourJoy a je stylizován jako ideální vůz pro "skejťáky". Nabízí proto místo pro přilby, na střeše našly své místo dva skateboardy. V jejich útrobách nalezneme elektromotor, takže ani po vystoupení z auta není třeba se příliš namáhat.
Když jsme u elektřiny - koncept je, jak tomu dnes bývá, kompletně elektrický. Elektromotor má výkon 75 koní a baterie o kapacitě 17,6 kWh vydrží vůz živit po trase dlouhé sto kilometrů. Z rychlonabíječky je možné doplnit baterie během hodiny, domácí nabíječce to bude trvat asi sedm hodin.
Malý vůz se snaží hrát na bezpečnost, proto tu máme integrovanou ochrannou klec nazvanou Tridion. Na konceptu je díky vyleštění do vysokého lesku zvláště patrná. Jejím úkolem je uchránit dostatečně veliký prostor pro posádku v případě nárazu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?