Smart připravuje novou variantu většího modelu schopného pojmout více než dvě osoby. Délka i tak nepřesáhne čtyři metry.
Smartu se již jednou snaha o expanzi velmi vymstila. Před několika lety mimo jiné i kvůli ní málem zkrachoval a musel ořezat nabídku na jediný vůz, který vynášel, tedy na mikroauto ForTwo.
Nyní jsme o několik let dále a Smart chce opět dobývat ztracená území. První pokus byl vytvořen ve spolupráci s Mitsubishi a technický základ ForFour tak byl v Mitsubishi Colt. Nyní ale má Mercedes k dispozici platformu pro menší vozy, takže nový ForFour má z čeho vycházet i v domácí stáji.
koncept se prozatím jmenuje FourJoy a je stylizován jako ideální vůz pro "skejťáky". Nabízí proto místo pro přilby, na střeše našly své místo dva skateboardy. V jejich útrobách nalezneme elektromotor, takže ani po vystoupení z auta není třeba se příliš namáhat.
Když jsme u elektřiny - koncept je, jak tomu dnes bývá, kompletně elektrický. Elektromotor má výkon 75 koní a baterie o kapacitě 17,6 kWh vydrží vůz živit po trase dlouhé sto kilometrů. Z rychlonabíječky je možné doplnit baterie během hodiny, domácí nabíječce to bude trvat asi sedm hodin.
Malý vůz se snaží hrát na bezpečnost, proto tu máme integrovanou ochrannou klec nazvanou Tridion. Na konceptu je díky vyleštění do vysokého lesku zvláště patrná. Jejím úkolem je uchránit dostatečně veliký prostor pro posádku v případě nárazu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.