Japonský Nissan neustriehol v tajnosti podobu znovuzrodeného modelu Terrano.
Automobilka Nissan neudržala podobu znovuzrodeného modelu Terrano v tajnosti až do svetovej premiéry. Dnes na verejnosť unikli prvé reálne fotografie nového Nissanu Terrano, ktorý mal podľa pôvodných informácií zdieľať pohon a techniku od sesterskej Dacie Duster. Dnes už vieme s istotou povedať, že nový Nissan Terrano je vlastne prezlečený Duster od Dacie.
Samozrejmosťou je vlastná identita Terrana. Novinka sa od rumunského modelu bude líšiť upravenou prednou časťou s novými svetlometmi, ale hlavne s typickou „nissanovskou“ maskou chladiča. Bočný profil je takmer identický, Nissan na rozdiel od Dacie dostane tmavé B a C stĺpiky.
Zadná časť Nissanu má širšie svetlomety a inak upravené veko batožinového priestoru s chrómovou lištou nad poznávacou značkou. Interiér zatiaľ nebol odhalený, predpokladáme však, že bude prevzatý z Renaultu Duster, ktorý sa predáva v Južnej Amerike.
Ak sa tešíte na nový terénny Nissan, zrejme vás sklameme. S jeho predajom na európskych trhoch sa predbežne nepočíta. Vyrábať sa bude v indickom závode Oragadam.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.