BMW směřuje do segmentu elektromobilů. Jeho nové modely s písmenem i mají právě tento typ pohonu. Jako první se ukazuje malý typ i3.
Po dlouhém představování konceptů a únicích informací tu nyní konečně máme sériovou variantu nového BMW řady i3. Po modelech X tak BMW začíná již třetí paralelní modelovou řadu, tentokrát s písmenem i.
BMW i3 je čistým elektromobilem. Pod jeho kapotou je 170koňový elektromotor, který roztáčí zadní kola. Zrychlení z klidu na stovku trvá jen 7,2 sekundy, maximální rychlost je 150 km/h, což je vzhledem k určení vozu dostatečné. Sada baterií o kapacitě 22 kWh od Samsungu vydrží vůz živit na trase dlouhé až 160 kilometrů. Při sepnutí úsporného režimu se může dojezd ještě o 40 kilometrů prodloužit.
Nemusí ale jít o jediný motor ve voze. Příplatkovou výbavou je Range Extender, přídavný spalovací motor. Je jím 25koňový dvouválec o objemu 0,65 litru, který dovede prodloužit dojezd na 340 kilometrů.
Technicky se BMW i3 nejvíce blíží novému Mini. Na délku má bez jednoho milimetru rovné čtyři metry, čímž se jednoznačně řadí na pozici nejmenšího vozu se znáčkem BMW. Hmotnost je na elektromobil velmi slušná, necelé 1,2 tuny. Baterie sice váží čtvrt tuny, avšak díky využití lehkých materiálů při konstrukci se podařilo udržet hmotnost na uzdě. Přídavný spalovací motor k hmotnosti přidá 120 kilo.
Novinka se představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje půjde hned poté. Ceny je stanovena na 900 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.