BMW směřuje do segmentu elektromobilů. Jeho nové modely s písmenem i mají právě tento typ pohonu. Jako první se ukazuje malý typ i3.
Po dlouhém představování konceptů a únicích informací tu nyní konečně máme sériovou variantu nového BMW řady i3. Po modelech X tak BMW začíná již třetí paralelní modelovou řadu, tentokrát s písmenem i.
BMW i3 je čistým elektromobilem. Pod jeho kapotou je 170koňový elektromotor, který roztáčí zadní kola. Zrychlení z klidu na stovku trvá jen 7,2 sekundy, maximální rychlost je 150 km/h, což je vzhledem k určení vozu dostatečné. Sada baterií o kapacitě 22 kWh od Samsungu vydrží vůz živit na trase dlouhé až 160 kilometrů. Při sepnutí úsporného režimu se může dojezd ještě o 40 kilometrů prodloužit.
Nemusí ale jít o jediný motor ve voze. Příplatkovou výbavou je Range Extender, přídavný spalovací motor. Je jím 25koňový dvouválec o objemu 0,65 litru, který dovede prodloužit dojezd na 340 kilometrů.
Technicky se BMW i3 nejvíce blíží novému Mini. Na délku má bez jednoho milimetru rovné čtyři metry, čímž se jednoznačně řadí na pozici nejmenšího vozu se znáčkem BMW. Hmotnost je na elektromobil velmi slušná, necelé 1,2 tuny. Baterie sice váží čtvrt tuny, avšak díky využití lehkých materiálů při konstrukci se podařilo udržet hmotnost na uzdě. Přídavný spalovací motor k hmotnosti přidá 120 kilo.
Novinka se představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje půjde hned poté. Ceny je stanovena na 900 tisíc korun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.