Land Rover chystá vrcholné varianty některých svých modelů. Dvě skoro posvátná písmenka RS dostanou Range Rovery Evoque a Sport.
Land Rover, tradiční britský výrobce off-roadů, již nějakou dobu pokukuje po segmentu silničních SUV. Tradiční Range Rover si zachovává svoje terénní schopnosti, ale kolem něj se rojí modely, které jsou již určeny leda na nějakou polňačku. Jde o modely Range Rover Evoque a Sport.
Oba jsou silničními monstry, která konkurují menším a stylovým SUV jako Audi Q3 nebo BMW X1, respektive velkým "sportovním" monstrům jako jsou dvojčata BMW X5/X6 a Porsche Cayenne. Do boje se zavedenou konkurencí nyní automobilka postaví i rychlé verze.
Menší Range Rover Evoque se bude muset spokojit s přídělem 304 koní, které vyprodukuje přeplňovaný motor o objemu dva litry. Alespoň to takto předvídá britský magazín Autocar.
Větší Range Rover Sport se bude snažit obelstít fyzikální zákony s výkonem 550 koní, což je o 50 více, než kolik produkuje vrcholný pětilitrový osmiválec nyní. Při hmotnosti kolem dvou tun to bude mít i tak docela složité.
Pro varianty RS bude samozřejmostí značná úprava podvozku, brzd a dalších komponent. Ve finále by se tak od dosavadních nejsilnějších variant mohly poměrně hodně lišit. Jak to ovšem bude přesně, to se dozvíme až v průběhu příštího roku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?