Land Rover chystá vrcholné varianty některých svých modelů. Dvě skoro posvátná písmenka RS dostanou Range Rovery Evoque a Sport.
Land Rover, tradiční britský výrobce off-roadů, již nějakou dobu pokukuje po segmentu silničních SUV. Tradiční Range Rover si zachovává svoje terénní schopnosti, ale kolem něj se rojí modely, které jsou již určeny leda na nějakou polňačku. Jde o modely Range Rover Evoque a Sport.
Oba jsou silničními monstry, která konkurují menším a stylovým SUV jako Audi Q3 nebo BMW X1, respektive velkým "sportovním" monstrům jako jsou dvojčata BMW X5/X6 a Porsche Cayenne. Do boje se zavedenou konkurencí nyní automobilka postaví i rychlé verze.
Menší Range Rover Evoque se bude muset spokojit s přídělem 304 koní, které vyprodukuje přeplňovaný motor o objemu dva litry. Alespoň to takto předvídá britský magazín Autocar.
Větší Range Rover Sport se bude snažit obelstít fyzikální zákony s výkonem 550 koní, což je o 50 více, než kolik produkuje vrcholný pětilitrový osmiválec nyní. Při hmotnosti kolem dvou tun to bude mít i tak docela složité.
Pro varianty RS bude samozřejmostí značná úprava podvozku, brzd a dalších komponent. Ve finále by se tak od dosavadních nejsilnějších variant mohly poměrně hodně lišit. Jak to ovšem bude přesně, to se dozvíme až v průběhu příštího roku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.