Malý elektromobil od BMW príde do predaja ešte v tomto roku. Poznáme jeho podobu a technické detaily.
Už dlhšiu dobu je známe, že bavorská automobilka má v pláne preniknúť do triedy elektrických mestských automobilov. V tomto roku očakávame prvý reálny model, ktorý ponesie označenie i3. Premiéra novinky je naplánovaná na zajtrajší deň, no oficiálne fotografie unikli o čosi skôr, ako to už býva zvykom.
Oproti štúdii došlo k racionalizácii vzhľadu, futuristický dizajn je však typický aj pre sériový model. Otázne je, ako bude príliš kontroverzný dizajn celého vozidla vnímať verejnosť. Bočný profil zaujme oproti sebe otvárajúcimi sa dverami bez bočného stĺpika. Interiér BMW i3 je navrhnutý funkčným dizajnom s niektorými ovládačmi prevzatými z iných modelov značky.
BMW i3 je vybavené elektromotorom, ktorý produkuje maximálny výkon 125 kW/170 k. Ten produkujú batérie s kapacitou 22 kWh. Reálny dojazd na jedno nabitie je predstavuje vzdialenosť 130 – 160 kilometrov. V ponuke sa objaví aj verzia doplnená o klasický spaľovací motor s objemom 0,65 litra, ktorý bude mať na starosti dobíjanie batérie. Vďaka nemu sa dojazd predĺži na zhruba 300 kilometrov.
Bližšie informácie automobilka zverejní už začiatkom budúceho týždňa po oficiálnej prezentácii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?