Malý elektromobil od BMW príde do predaja ešte v tomto roku. Poznáme jeho podobu a technické detaily.
Už dlhšiu dobu je známe, že bavorská automobilka má v pláne preniknúť do triedy elektrických mestských automobilov. V tomto roku očakávame prvý reálny model, ktorý ponesie označenie i3. Premiéra novinky je naplánovaná na zajtrajší deň, no oficiálne fotografie unikli o čosi skôr, ako to už býva zvykom.
Oproti štúdii došlo k racionalizácii vzhľadu, futuristický dizajn je však typický aj pre sériový model. Otázne je, ako bude príliš kontroverzný dizajn celého vozidla vnímať verejnosť. Bočný profil zaujme oproti sebe otvárajúcimi sa dverami bez bočného stĺpika. Interiér BMW i3 je navrhnutý funkčným dizajnom s niektorými ovládačmi prevzatými z iných modelov značky.
BMW i3 je vybavené elektromotorom, ktorý produkuje maximálny výkon 125 kW/170 k. Ten produkujú batérie s kapacitou 22 kWh. Reálny dojazd na jedno nabitie je predstavuje vzdialenosť 130 – 160 kilometrov. V ponuke sa objaví aj verzia doplnená o klasický spaľovací motor s objemom 0,65 litra, ktorý bude mať na starosti dobíjanie batérie. Vďaka nemu sa dojazd predĺži na zhruba 300 kilometrov.
Bližšie informácie automobilka zverejní už začiatkom budúceho týždňa po oficiálnej prezentácii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.